Show simple item record

dc.contributor.advisorLILIES SETIARTITI
dc.contributor.authorMELISA, ELLY
dc.date.accessioned2017-06-05T07:24:33Z
dc.date.available2017-06-05T07:24:33Z
dc.date.issued2017-04-22
dc.identifier.urihttp://repository.umy.ac.id/handle/123456789/10573
dc.descriptionThis research aims to be able to know and analyze the effect of the independent variable (the cost of a trip to the hot water Semolon attractions, mileage, gender, age, education level, income) against the number of visits to the tourist attractions of hot water Semolon this research using primary data by the method of interview against 100 respondents and analysis used was multiple linear regression, by knowing the economic value of Semolon hot spring tourism object using the method of travel expenses (Travel Cost Method) to the hot water Semolon attractions. Semolon hot spring tourist attraction was chosen because it has high tourist potential but is not supported by easy access to reach the location of the hot spring tourist Semolon. Results of the study show that there are four variables that affect the number of visits i.e. travel expenses, mileage, gender and age. The economic value of Semolon hot spring tourist attraction is amounting to Rp 10,156,097,920.00.en_US
dc.description.abstractPenelitian ini bertujuan untuk dapat mengetahui dan menganalisis pengaruh variabel independen (biaya perjalanan ke objek wisata air panas Semolon, jarak tempuh, jenis kelamin, umur, tingkat pendidikan, pendapatan) terhadap jumlah kunjungan wisatawan ke objek wisata air panas Semolon penelitian ini mengunakan data primer dengan metode wawancara terhadap 100 responden dan analisis yang digunakan adalah regresi linier berganda, dengan mengetahui nilai ekonomi objek wisata air panas Semolon mengunakan metode biaya perjalanan (Travel Cost Method) ke objek wisata air panas Semolon.. Objek wisata air panas Semolon ini dipilih karena memiliki potensi wisata yang tinggi tetapi tidak didukung oleh kemudahan akses untuk mencapai lokasi wisata air panas Semolon. Hasil penelitian menunjukan bahwa terdapat empat variabel yang berpengaruh terhadap jumlah kunjungan wisata yaitu biaya perjalanan, jarak tempuh, jenis kelamin dan umur. Nilai ekonomi objek wisata air panas Semolon adalah sebesar Rp 10.156.097.920,00.en_US
dc.publisherFE UMYen_US
dc.subjectNilai Ekonomi; Biaya Perjalanan; Air Panas Semolon; Jumlah Kunjungan Wisata; Travel Cost Method. Economic Value; Travel Expenses; Hot Water Semolon; The Number of Tourists Visit; Travel Cost Method.en_US
dc.titleVALUASI EKONOMI OBJEK WISATA AIR PANAS SEMOLON KABUPATEN MALINAU KALIMANTAN UTARA : Pendekatan Travel Cost Methoden_US
dc.typeThesis SKR 180en_US


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record