Show simple item record

dc.contributor.advisorLILIES SETIARTITI
dc.contributor.authorESTUNINGSETYOWATI, MAR’ATUSOLIHAH
dc.date.accessioned2017-07-26T02:00:18Z
dc.date.available2017-07-26T02:00:18Z
dc.date.issued2017-02-20
dc.identifier.urihttp://repository.umy.ac.id/handle/123456789/11869
dc.descriptionThis research aimed at finding out whether promotion, service, location and product have influence towards customers’ decision to save money at Sharia bank of Bantul branch whether partially or simultaneously, and to find out the most dominant factor which affects customers’ decision to save money in Sharia bank of Bantul branch. The samples of this research consist of 100 respondents who are selected using Non Probability sampling called Accidental sampling. This is a field research, so the source of data is primary data. The data collection technique was done using questionnaire distributed to customers at Sharia bank of Bantul branch.Based on the statistical analysis that has been performed, the obtained result that variable service, location, and product has a positive and significant effect against the decision of the costumer choose save money in Sharia bank of Bantul branch. While the promotional variable has a positive influence but not significant against the decision of the custumer choose save money in Sharia bank of Bantul branch. This is because client prefer products that in accordance with Sharia.en_US
dc.description.abstractPenelitian ini bertujuan untuk mengetahui apakah promosi, pelayanan, lokasi dan produk berpengaruh terhadap keputussan nasabah memilih menabung di bank syariah cabang Bantul baik secara parsial maupun secara simultan, dan untuk mengetahui faktor mana yang yang paling dominan berpengaruh terhadap keputusan nasabah menabung di bank syariah cabang Bantul. Dalam penelitian ini sampel berjumlah 100 responden yang dipilih dengan menggunakan teknik Non Probability Sampling dengan cara Accidental Sampling. Jenis penelitian ini adalah penelitian lapangan, sumber data yaitu data primer. Teknik pengumpulan data menggunakan angket dengan membagikan kepada nasabah yang telah menggunakan Bank Syariah Cabang Bantul. Berdasarkananalisis yang telah dilakukan diperoleh hasil bahwa variabel kualitas pelayanan, lokasi dan produk memiliki pengaruh yang positif dan signifikan terhadap keputusan nasabah memilih menabung di Bank Syariah Cabang Bantul. Sedangkan variabel promosi memiliki pengaruh positif namun tidak signifikan terhadap keputusan nasabah memilih menabung di Bank Syariah Cabang Bantul. Hal ini karena nasabah lebih memilih produk yang sudah sesuai ketentuan syariah.en_US
dc.publisherFE UMYen_US
dc.subjectpromosi, pelayanan, lokasi, produk dan keputusan menabung. promotion, service, location, product, and saving decision.en_US
dc.titleANALISIS FAKTOR-FAKTOR YANG MEMPENGARUHI KEPUTUSAN NASABAH MEMILIH MENABUNG DI BANK SYARIAHen_US
dc.title.alternative(STUDI KASUS PADA BANK SYARIAH CABANG BANTUL)en_US
dc.typeThesis SKR F E 341en_US


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record