Show simple item record

dc.contributor.advisorISHAK, ASWAD
dc.contributor.authorSEPTIANI, MAYA
dc.date.accessioned2017-08-23T02:52:32Z
dc.date.available2017-08-23T02:52:32Z
dc.date.issued2017-08-07
dc.identifier.urihttp://repository.umy.ac.id/handle/123456789/13239
dc.descriptionYogyakarta is now visited by many local and foreign tourists, both are muslims and non-muslims. The Government of Yogyakarta is recently developing a halal friendly destinations that is now being popular to many muslim tourists. Therefore, Yogyakarta is now also overcrowded by the hospitality industries where those industries have to compete one to each other to hold on their existence. As what Cakra Kusuma Hotel has done in arranging some strategies to attract the attention of tourists, visitors, clients, also guests whose coming toYogyakarta beside of participating government program to develop a halal friendly destinations. On this research, the author tries to describe some implementation activities of “A Moslem Friendly Hotel” branding strategy by Cakra Kusuma Hotel Yogyakarta in facing a tight competition between hotel industries in Yogyakarta. Qualitative approach is used on this research. Descriptive study-case method will deeply explore a particular case to get data by involving marketing communication and mix marketing theory. The data will be collected by using an interview and documentary analysis method. Based on this research, the result shows that branding strategy conducted by Cakra Kusuma Hotel has been succesfully implemented, starting from the preparation process, determining steps taken before branding implementation and the tools chosen have been effective to be applied on “A Moslem Friendly Hotel” branding activities. The data shows that the visitors with Islam background who came to Cakra Kusuma Hotel to stay overnight, to have an event and also enjoying the halal food has increase.en_US
dc.description.abstractYogyakarta kini banyak dikunjungi oleh wisatawan lokal maupun mancanegara, baik wisatawan muslim maupun non-muslim. Pemerintah Yogyakarta kini sedang mengembangkan destinasi wisata halal yang sedang digemari oleh wisatawan muslim. Oleh karenanya, Yogyakarta kini dipadati oleh industri perhotelan yang mana industri ini nantinya akan bersaing untuk mempertahankan eksistensinya. Seperti halnya Cakra Kusuma Hotel Yogyakarta yang telah menyusun berbagai strategi guna menarik perhatian wisatawan, pengunjung, client ataupun tamu yang datang ke Yogyakarta serta ikut andil dalam program pemerintah untuk mengembangkan destinasi wisata halalnya. Penulis disini akan memaparkan kegiatan implementasi strategi branding “A Moslem Friendly Hotel” yang dilakukan oleh Cakra Kusuma Hotel Yogyakarta dalam mengahadapi persaingan yang semakin ketat dalam industri perhotelan di wilayah Yogyakarta. Dalam penelitian ini, penulis menggunakan pendekatan kualitatif dengan metode studi kasus deskriptif yang hendak mendalami suatu kasus tertentu secara lebih mendalam untuk mendapatkan data dengan melibatkan teori komunikasi pemasaran serta bauran komunikasinya. Metode pengumpulan data yang dilakukan ini menggunakan teknik wawancara dan analisis dokumentasi (documentary analysis). Berdasarkan hasil penelitian penulis, dapat dilihat bahwasanya strategi branding yang dilakukan oleh Cakra Kusuma Hotel Yogyakarta sudah berhasil diimplementasikan serta berjalan dengan cukup baik, mulai dari proses penyusunan, kemudian menentukan langkah-langkah yang diambil sebelum implementasi branding, serta pemilihan tools untuk dilibatkan dalam kegiatan branding “A moslem Friendly Hotel”. Data menunjukkan adanya peningkatan pengunjung dengan background Islam yang datang ke Cakra Kusuma Hotel baik untuk menginap, mengadakan acara atau menikmati sajian halalnya.en_US
dc.publisherFISIP UMYen_US
dc.subjectStrategi Branding, Hotel, Ramah Muslim, Halal. Branding Strategy, Hotel, Moslem Friendly, Halalen_US
dc.titleSTRATEGI BRANDING “A MOSLEM FRIENDLY HOTEL” OLEH CAKRA KUSUMA HOTEL YOGYAKARTAen_US
dc.typeThesis SKR FISIP 500en_US


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record