Show simple item record

dc.contributor.advisorPRARTIWI, AMELIA
dc.contributor.authorKUMALASARI, NISA
dc.date.accessioned2017-09-27T06:13:37Z
dc.date.available2017-09-27T06:13:37Z
dc.date.issued2017-08-31
dc.identifier.urihttp://repository.umy.ac.id/handle/123456789/15104
dc.descriptionThis study aims to determine the factors that influence the investors’ decision in investing in sharia capital market. The subject in this study is the investors in sharia capital market by taking samples from the groups of sharia capital market by taking samples from the groups of sharia capital markets. This type of research is a quantitative study using primary data. The sample used in this study are 46 respondents selected using purposive sampling method. The analytical tool used to process the data is Partial Least Square ( PLS ) using Smart PLS 3.0. Based on the results of research that has been condected one independent variable that is the factor of sharia principle has a significant influence on the investors’ decision in investing in sharia capita market while the four variables which are overconfidence, data mining, social interaction and emotion has no significant influence on the investors’ decision in investing in sharia capital market.en_US
dc.description.abstractPenelitian ini bertujuan untuk mengetahui faktor-faktor yang mempengaruhi keputusan Investor berinvestasi di pasar modal syariah, subjek dari penelitian ini adalah Investor pada pasar modal modal syariah dengan mengambil sampel dari group pasar modal syariah. Jenis penelitian ini adalah penelitian kuantitatif dengan menggunakan data primer. Sampel yang digunakan dalam penelitian ini berjumlah 46 responden dipilih menggunakan metode purposive sampling. Alat analisis yang digunakan untuk mengolah data adalah Partial Least Square ( PLS ) menggunakan Smart PLS 3.0. Berdasarkan hasil penelitian yang telah dilakukan satu variabel independen yaitu faktor prinsip Syariah memiliki pengaruh yang signifikan terhadap keputusan Investor berinvestasi di pasar modal syariah, sedangkan empat variabel yaitu Overconfidence, Data mining, Social Interaction dan Emotion tidak berpengaruh secara signifikan terhadap keputusan Investor berinvestasi di Pasar Modal Syariah.en_US
dc.publisherFAI UMYen_US
dc.subjectPasar Modal Syariah, Investasi, Keputusan Investasi, Investor,Overconfidence, Data Mining, Social Interaction, Emotion, Prinsip Syariah. Sharia Capital Market, Investment Decion, Investor, Overconfidence, Data Mining, Social Onteraction, Emotion, Sharia Principleen_US
dc.titleFAKTOR –FAKTOR YANG MEMPENGARUHI KEPUTUSAN INVESTOR DALAM BERINVESTASI DI PASAR MODAL SYARIAHen_US
dc.typeThesis SKR FAI 391en_US


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record