Show simple item record

dc.contributor.advisorKAMARDIANI, DIAH RINA
dc.contributor.advisorSRIYADI, SRIYADI
dc.contributor.authorMAHARDIKA, ZUHDAN
dc.date.accessioned2019-11-26T03:25:36Z
dc.date.available2019-11-26T03:25:36Z
dc.date.issued2019-09-25
dc.identifier.urihttp://repository.umy.ac.id/handle/123456789/30570
dc.descriptionTujuan penelitian ini untuk mengetahui saluran pemasaran, biaya pemasaran, margin pemasaram, keuntungan pemasaran, , dan efisiensi pemasaran kelapa kopyor di Desa Alasdowo, Kecamatan Dukuhseti, Kabupaten Pati. Metode dasar yang digunakan adalah deskriptif. Responden petani berjumlah 54 orang dan responden lembaga pemasaran berjumlah 16 orang. Hasil penelitian menunjukan terbentuknya empat saluran pemasaran yaitu (1) petani - pedagang pentotok - pengepul - pedagang besar - pengecer - konsumen, (2) petani - pengepul - pedagang besar - pengecer - konsumen, (3) petani - pedagang besar - pengecer - konsumen, (4) petani - pengepul - pedagang besar - pengecer - konsumen. Saluran I biaya pemasaran yang dikeluarkan merupakan paling tinggi, sedangkan saluran III biaya pemasarannya yang paling rendah. Margin pemasaran saluran I yang paling tinggi dan margin pemasaran saluran III merupakan yang paling rendah. Keuntungan pemasaran saluran I merupakan yang paling tinggi, sedangkan saluran III merupakan yang paling rendah. 3. Pada saluran III kan petani menguntungkan petani. Efisiensi pemasaran pada saluran IV paling efisien dibandingkan saluran lainnya baik dari IET maupun IEE.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this study was to determine marketing channels, marketing costs, marketing margins s share, and marketing efficiency of Kopyor coconut in Alasdowo Village, Dukuhseti District, Pati Regency. The basic method used is descriptive. The number of farmer respondents was 54 people and marketing agent respondents were 16 people. The results showed that four marketing channels were formed: (1) farmers - pentotok traders collectors traders - big traders - retailers - consumers, (2) farmers collectors traders big traders - retailers - consumers, (3) farmers - big traders - retailers - consumers, (4) farmers -collectors- big traders - retailers - consumers. Channel 1 marketing costs incurred are the highest, while channel III marketing costs the lowest. Channel I marketing margin is the highest and Channel III marketing margin is the lowest. The marketing profit of channel I is the highest, while channel III is the lowest. Channel III is the channel with the highest farmer share which benefits the coconut farmers, while the farmer share is lowest in channel I that does not benefit the farmer. Marketing efficiency in channel IV is the most efficient compared to other channels from both IET and IEE.en_US
dc.publisherFAKULTAS PERTANIAN UNIVERSITAS MUHAMMADIYAH YOGYAKARTAen_US
dc.subjectCost, efficiency, kopyor coconut, margin, and profit.en_US
dc.titlePEMASARAN KELAPA KOPYOR DI DESA ALASDOWO KECAMATAN DUKUHSETI KABUPATEN PATIen_US
dc.typeThesis SKR FP 22en_US


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record