Show simple item record

dc.contributor.authorNUGROHO, RIO FEBRIANTO
dc.date.accessioned2019-12-11T03:29:30Z
dc.date.available2019-12-11T03:29:30Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://repository.umy.ac.id/handle/123456789/30872
dc.descriptionParking needs become an urgent need today, especially in rapidly developing regions. The parking barrier system that is used continuously for a long time causes the response to the motor to be less than optimal. Motor control is needed to get the movement of the motor speed or motor position to match the specified value. The motor control system used in this study is the PID control system by applying the ZieglerNichols PID tuning method to the first rule using the Arduino Uno microcontroller. In this method, there are two stages: the tuning stage of the DC motor transfer function and the tuning stage with several tuning models. From several models of tuning the PID parameters, the optimal PID parameter results are Kp = 4.41; Ki = 3,556; Kd = 1,367. With the value of Kp, Ki, and Kd, DC motors can run well, produce fast settling time and can maintain setpointsen_US
dc.description.abstractKebutuhan perpakiran menjadi kebutuhan yang mendesak dewasa ini, terutama pada daerah yang berkembang pesat. Sistem palang parkir yang digunakan terus menerus dalam jangka waktu lama mengakibatkan respon kepada motor penggerak menjadi kurang optimal. Kontrol motor diperlukan untuk mendapatkan pergerakan dari kecepatan motor atau posisi motor agar sesuai dengan nilai yang telah ditetapkan. Sistem kontrol motor yang digunakan dalam penelitian ini adalah sistem kontrol PID dengan menerapkan metode penalaan PID Ziegler-Nichols aturan pertama menggunakan mikrokontroller Arduino Uno. Pada metode ini berlangsung dua tahap yaitu tahap penalaan fungsi alih motor DC dan tahap penalaan dengan beberapa model penalaan. Dari beberapa model penalaan parameter PID diperoleh hasil parameter PID yang optimal yaitu Kp = 4,41; Ki = 3,556; Kd = 1,367. Dengan nilai Kp, Ki dan Kd tersebut motor DC dapat berjalan dengan baik, menghasilkan settling time cepat dan dapat mempertahankan setpointen_US
dc.publisherFT UMYen_US
dc.subjectCONTROL SYSTEMen_US
dc.subject: SISTEM KENDALIen_US
dc.subjectDC MOTORen_US
dc.subjectPIDen_US
dc.subjectZIEGLER-NICHOLSen_US
dc.subjectS CURVE , , ,en_US
dc.subjectMOTOR DCen_US
dc.subject, KURVA Sen_US
dc.titleSISTEM PENGENDALIAN MOTOR DC MENGGUNAKAN PID DENGAN METODE ZIEGLER – NICHOLS (IMPLEMENTASI PALANG PINTU PARKIR)en_US
dc.typeThesis SKR FT 400en_US


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record