Show simple item record

dc.contributor.authorAINI, SHAFIRA QURRATUL
dc.date.accessioned2019-12-12T02:40:37Z
dc.date.available2019-12-12T02:40:37Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://repository.umy.ac.id/handle/123456789/30887
dc.descriptionExpansion of the dakwah field that spreads across the country will certainly be in contact with the socio-cultural reality and social change so that in the development of the current technological era, dakwah through social media has a very strong appeal for modern society, especially the millineal generation. The YouTube is a mass media that is so popular at this time that through this phenomenon many people use this media for even preaching. The purpose of this study is to find out how the rhetoric of Ustadz Felix Siauw in preaching through his personal Youtube and is reviewed from Aristotle's rhetorical theory including Ethos (Credibility), Pathos (Emotion), and Logos (Logic). This research is a qualitative study using Aristotle's theory of analysis, an approach to find out a method of preaching rhetoric analysis. The results showed a correlation between Ethos (Credibility), Pathos (Emotion), Logos (Logic) in the rhetoric of Ustadz Felix Siauw's preaching so that Ustadz Felix Siauw's preach became effective and so it increases the followers of him.en_US
dc.description.abstractPerluasan medan dakwah yang menyebar di seluruh negeri tentunya akan bersentuhan dengan realitas sosio kultur dan perubahan sosial sehingga perkembangan era teknologi saat ini, dakwah melalui media sosial memiliki daya tarik yang sangat kuat bagi masyarakat modern terutama generasi milineal. Media sosial Youtube merupakan media massa yang sangat populer pada saat ini sehingga melalui fenomena ini banyak masyarakat yang memanfaatkan media ini bahkan berdakwah. Tujuan penelitian ini adalah untuk mengetahui bagaimana retorika dari Ustadz Felix Siauw dalam berdakwah melalui Youtube pribadinya ditinjau dari teori retorika Aristoteles meliputi Ethos (Kredibiltas), Pathos (Emosi), Logos (Logis). Penelitian ini merupakan penelitian kualitatif dengan menggunakan teori analisis Aristoteles, sebuah pendekatan untuk mengetahui sebuah metode analisa retorika dakwah. Hasil penelitian menunjukkan adanya korelasi antara Ethos (Kredibiltas), Pathos (Emosi), Logos (Logis) dalam retorika dakwah Ustadz Felix Siauw sehingga dakwah Ustadz Felix Siauw menjadi efektif dan meningkatnya pengikut Ustadz Felix Siauw sebagai da’i.en_US
dc.publisherFAI UMYen_US
dc.subjectRHETORICen_US
dc.subjectRETORIKAen_US
dc.subjectDAKWAHen_US
dc.subjectUSTADZ FELIX SIAUWen_US
dc.titleRETORIKA DAKWAH USTADZ FELIX SIAUW MELALUI YOUTUBEen_US
dc.typeThesisen_US


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record