Show simple item record

dc.contributor.advisorLILIES SETIARTITI
dc.contributor.authorPRATIWI, DIANA
dc.date.accessioned2017-06-05T06:48:31Z
dc.date.available2017-06-05T06:48:31Z
dc.date.issued2017-04-19
dc.identifier.urihttp://repository.umy.ac.id/handle/123456789/10568
dc.descriptionThe purpose of the research is to analyze the impact of the relocation ot the Malioboro parking lot toward customer’s shopping interest in Malioboro. The research is using testing hypotesis because in this research there are testing the hypotesis toward relocation of the parking lot, service quality (include tangible product) toward customer’s shopping interest using survey method. The subject of the research is Yogyakarta civilization whose is customer in Malioboro. In this research, the writer works with 100 respondent as the result of using purposing sample method. The result of data processing about the how much impact of relocation of the Malioboro parking lot is 60,8% , thus can be seen from the average variable precentage, so the impact toward shopping interest is in high level. From the data processing, the highest variable which influence the shopping interestof the consumen is parking lot location that is 45,5 % in Malioboro.en_US
dc.description.abstractPenelitian ini bertujuan untuk menganalisis Pengaruh Relokasi Parkir terhadap Minat Berbelanja Masyarakat di kawasan Malioboro. Jenis penelitian ini adalah testing hipotesis karena dalam penelitian ini dilakukan pengujian hipotesis pengaruh relokasi parkir, kualitas pelayanan (meliputi bukti fisik) terhadap minat berbelanja masyarakat Yogyakarta dengan menggunakan metode survei, subjek dalam penelitian ini adalah masyarakat Yogyakarta yang pernah melakukan pembelian di kawasan Malioboro. Dalam penelitian ini sampel berjumlah 100 resonden yang ditentukan dengan menggunakan teknik purposive sampling. Dari hasil pengolahan data mengenai berapa besar pengaruh relokasi parkir yang telah diterapkan di kawasan Malioboro adalah sebesar 60,8% hal ini dilihat dari presentase rata-rata variabel relokasi parkir, sehingga pengaruhnya terhadap minat berbelanja masuk dalam kategori tinggi. Dari hasil pengolahan data diketahui bahwa variabel tertinggi yang mempengaruhi minat berbelanja konsumen adalah lokasi parkir sebesar 45,5 % di kawasan Malioboro.en_US
dc.publisherFE UMYen_US
dc.subject: Relokasi parkir, Minat Berbelanja, Malioboro. Relocation of parking lot, Shopping Interest, Malioboroen_US
dc.titleANALISIS PENGARUH RELOKASI PARKIR TERHADAP MINAT BERBELANJA MASYARAKAT DI MALIOBOROen_US
dc.typeThesis SKR 155en_US


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record