Show simple item record

dc.contributor.advisorSUCIATI, SUCIATI
dc.contributor.authorROMADHON, PRADANA ARIEF
dc.date.accessioned2017-08-12T01:43:34Z
dc.date.available2017-08-12T01:43:34Z
dc.date.issued2017-01-16
dc.identifier.urihttp://repository.umy.ac.id/handle/123456789/12750
dc.descriptionThis study tried to analize about interpersonal communication of teachers and anti-social personality disorder students in learning activities in SLB E Prayuwana Yogyakarta. The background of this research was based on the characteristics of anti-social personality disorder students who have emotional disorder and anomaly behavior in which it does not accordance to the prevailing norm in society. The teacher’s abilities to communicate with the students is very important matter in giving motivations and constructing the better personality. The method applied in this study was qualitative descriptive relied on the source from in depth interview to informant and observation toward the study objects. This study contained data description and writer’s critical analysis based on the observation result and the data obtained. The conclusion from this study showing factors that influence interpersonal communication is teacher’s ability to build closeness with students, trust, attention, support and cultivation of good behavior. Effectiveness interpersonal communication occurs in teacher’s abilities to buids openness, empathy, supportiveness, positiveness and equality attitude to anti-social personality disorder students who have characteristics that emotional and behavioral disorder.en_US
dc.description.abstractStudi ini berusaha menganalisis tentang komunikasi interpersonal guru dengan murid penyandang tunalaras dalam kegiatan belajar mengajar di SLB E Prayuwana Yogyakarta. Adapun hal yang melatar belakangi penelitian ini yakni berdasarkan pada karakteristik yang dimiliki oleh anak tunalaras yang memiliki gangguan emosional dan melakukan perilaku menyimpang yang tidak sesuai dengan norma yang berlaku di masyarakat. Kemampuan guru untuk berkomunikasi pada murid sangatlah penting dalam memberikan motivasi dan membangun kepribadian yang lebih baik. Metodologi yang digunakan dalam studi ini bersifat deskriptif kualitatif yang mengandalkan sumber dari wawancara mendalam pada informan dan observasi pada objek penelitian. Teknik pengambilan informan menggunakan purposive sampling yakni pengambilan informan menggunakan pertimbangan tertentu. Isi dari studi ini berupa uraian data dan analisis kritis penulis berdasarkan hasil pengamatan dan data yang diperoleh. Kesimpulan dari studi ini menunjukan bahwa faktor-faktor yang mempengaruhi komunikasi interpersonal adalah kemampuan guru dalam membangun kedekatan dengan murid, kepercayaan, perhatian, memberikan dukungan dan penanaman perilaku yang baik. Komunikasi interpersonal yang efektif terjadi pada guru yang terbuka, berempati, mendukung, memberikan sikap positef dan berperilaku setara kepada murid melihat karakteristik anak tunalaras yang memiliki gangguan emosi dan perilaku..en_US
dc.publisherFISIP UMYen_US
dc.subjectKeterbukaan, Empati, Sikap Mendukung, Sikap Positif, Kesetaraan, Anak Tunalaras. Openness, Empathy, Supportiveness, Positiveness, Equality, Anti- Social Personality Disorderen_US
dc.titlePROSES KOMUNIKASI ANTARPRIBADI GURU DENGAN SISWA SLB-E PRAYUWANA YOGYAKARTA DALAM KEGIATAN BELAJAR MENGAJAR TAHUN 2016en_US
dc.typeThesis SKR FISIP 133en_US


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record