Show simple item record

dc.contributor.advisorSARI, SOVIA SITTA
dc.contributor.authorSHAPUTRA, DANY
dc.date.accessioned2017-08-28T03:03:46Z
dc.date.available2017-08-28T03:03:46Z
dc.date.issued2017-08-14
dc.identifier.urihttp://repository.umy.ac.id/handle/123456789/13543
dc.descriptionThe existence of public agencies in government agencies now has an important role. Other than its existence as a public servant, on other side its also to be responsible for public information disclosure in terms of public policies and services. In this research discuss about how customer relations activities in Government Public Relations of Yogyakarta City in implementation of law number 14 of 2008 on Public Information in providing its public services. The results of this research are Government Public Relations of Yogyakarta City in implementation of law number 14 of 2008 on Public Information by customer relations activities in public services. Customer relations activities carried out by Government Public Relations of Yogyakarta City are through consumer information and complaint handling. Consumer information activities in Government Public Relations of Yogyakarta City is in PPID service, that is related service to the provision and delivery of public information from the government of Yogyakarta City to society. While the complaint handling is on the service of UPIK. In this service, in additions to complaint handling from the public, there is also providing of public information service.en_US
dc.description.abstractKeberadaan badan publik di intansi kepemerintahan saat ini memiliki peranan yang penting. Selain kehadirannya sebagai pelayan publik, dilain sisi juga bertanggung jawab untuk melakukan keterbukaan informasi publik dalam hal kebijakan dan pelayanan publik.Dalam penelitian ini membahas tentang bagaimana aktivitas customer relations di Humas Pemerintah Kota Yogyakarta dalam pelaksanaan Undang-Undang No. 14 Tahun 2008 tentang Keterbukaan Informasi Publik dalam memberikan pelayanan publiknya. Hasil penelitian ini adalah Humas Pemerintah Kota Yogyakarta dalam melaksanakan Undang-Undang No. 14 Tahun 2008 tentang Keterbukaan Infromasi Publik melalui aktivitas customer relations dalam pelayanan publiknya. Dimana aktivitas customer relations yang dilakukan oleh Humas Pemerintah Kota Yogyakarta yaitu melalui dua kegiatan yaitu consumer informations dan complaint handling. Kegiatan consumer informations dalam Humas Pemerintah Kota Yogyakarta terdapat dalam pelayanan PPID yaitu pelayanan yang berkaitan dengan penyediaan dan penyampaian informasi publik dari pemerintah Kota Yogyakarta kepada masyarakat. Sedangkan kegiatan complaint handling terdapat pada pelayanan UPIK. Didalam pelayanan UPIK ini selain menangani keen_US
dc.publisherFISIP UMYen_US
dc.subjectAktivitas customer relations, Humas Pemerintah, Keterbukaan Informasi Publik. customer relations activities, government public relations, public disclosureen_US
dc.titleAKTIVITAS CUSTOMER RELATIONS HUMAS PEMERINTAH KOTA YOGYAKARTA TAHUN 2015en_US
dc.title.alternative(STUDI KASUS PELAKSANAAN UU NO. 14 TAHUN 2008 TENTANG KETERBUKAAN INFORMASI PUBLIK)en_US
dc.typeThesis SKR FISIP 523en_US


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record