Show simple item record

dc.contributor.advisorMUKTAF, ZEIN MUFARRIH
dc.contributor.authorMONDARI, DEWI
dc.date.accessioned2017-09-22T03:52:14Z
dc.date.available2017-09-22T03:52:14Z
dc.date.issued2017-08-19
dc.identifier.urihttp://repository.umy.ac.id/handle/123456789/14967
dc.descriptionThis research is aimed to examine the effect of celebrity endorse that includes Attractiveness, Trustworthiness, and Expertise to purchase decision on the product of Fair & Lovely of islamic students in Yogyakarta. The population in this research is all muslim university students in Yogyakarta who use Fair & Lovely. Sample collection technique is using nonprobability sampling. Based on the calculation, there are 100 people using this product. Data collection technique used in this research is to use questionnaire in the form of questions / statements given to respondents directly. Data analysis technique used is regression multiple linear for answering the hypothesis of this research. The result of this research indicates that there is significant influence of celebrity endorse that includes attractiveness (X1), trustworthiness (X2), and expertise (X3) simultaneously and partially to purchase decision (Y) on Fair & Lovely product. It is evidenced by the value of Fcount is 11,111 and the significant value is 0,000 (0,000 < 0,05). Separately, variable of trustworthiness (X2) is the most significant influence for consumer purchase decision by showing value of tcount is 3,189 and siginificant value is 0,000 (0,000 < 0,05), then variable of attractiveness (X1) is also influence significantly for consumer purchase decision by showing value of tcount is 3,669 and siginificant value is 0,000 (0,000 < 0,05). Variable of expertise (X3) is giving significant influence too for consumer purchase decision by showing value of tcount 3,189 and significant value is 0,001 (0,001 < 0,05).en_US
dc.description.abstractPenelitian ini bertujuan untuk menguji pengaruh celebrity endorser yang meliputi Attaractiviness (daya tarik), Trustworthiness (kepercayaan), dan Expertise (keahlian) terhadap keputusan pembelian fair & lovely pada mahasiswi berlatatar islam di Yogyakarta. Populasi dalam penelitian ini adalah seluruh mahasiswi universitas berlatar islam di Yogyakarta yang memakai fair & lovely. Teknik pengambilan sampel menggunakan nonprobability sampling. Berdasarkan hasil perhitungan diketahui jumlah sampel yang digunakan sebanyak 100 orang. Teknik pengumpulan data menggunakan kuesioner yang berupa pertanyaan/pernyataan tertutup atau terbuka yang diberikan kepada responden secara langsung. Teknik analisis data yang digunakan untuk menjawab hipotesis penelitian ini adalah regresi linear berganda. Hasil dari penelitian ini pun menunjukkan bahwa ada pengaruh yang signifikan dari celebrity endorser yang meliputi Daya tarik (X1), Kepercayaan (X2), dan Keahlian (X3) secara simultan terhadap keputusan pembelian (Y) pada fair & lovely. Hal ini dibuktikan dengan nilai Fhitung sebesar 11,111 dan nilai signifikansi sebesar 0,000 (0,000< 0,05). Secara terpisah, variabel kepercayaan (X2) paling berpengaruh secara signifikan terhadap keputusan pembelian dengan menunjukkan nilai thitung 3,189 dan nilai signifikansi sebesar 0,000 (0,000 < 0,05), berikutnya variabel daya tarik (X1) juga berpengaruh secara signifikan terhadap keputusan pembelian dengan menunjukkan nilai thitung 3,669 dan nilai signifikansi sebesar 0,000 (0,000< 0,05). Dan variabel keahlian (X3) pun juga berpengaruh secara signifikan terhadap keputusan pembelian dengan menunjukkan nilai thitung 3,189 dan nilai signifikansi sebesar 0,001 (0,001< 0,05)en_US
dc.publisherFISIP UMYen_US
dc.subjectKata kunci: Celebrity endorser, Attaractiviness, Trustworthiness, Expertise, Keputusan Pembelian. Celebrity Endorser, Attractiveness, Trustworthiness, Expertise, Purchase Decisionen_US
dc.titlePENGARUH SHIREEN SUNGKAR SEBAGAI CELEBRITY ENDORSER TERHADAP KEPUTUSAN PEMBELIAN FAIR & LOVELY PADA MAHASISWI BERLATAR ISLAM DI YOGYAKARTA TAHUN 2017en_US
dc.typeThesis SKR FISIP 595en_US


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record