Show simple item record

dc.contributor.advisorMULAWARMAN, KRISNA
dc.contributor.advisorARIFIANTO, BUDI DWI
dc.contributor.authorBASWORO, BHANU
dc.date.accessioned2017-09-23T01:22:02Z
dc.date.available2017-09-23T01:22:02Z
dc.date.issued2017-08-15
dc.identifier.urihttp://repository.umy.ac.id/handle/123456789/14984
dc.descriptionStarcross Distro is the largest distro in Yogyakarta. In the national realm Starcross also has a name that is quite famous. In this city of Gudeg, Starcross is a market leader because the income in every year is always increasing and Starcross products have different selling value with the local distro located in Yogyakarta. Looking at the statistics of Starcross's revenues that increased from the previous year amidst the rapid development of local distributions in Yogyakarta, researchers are interested in researching the marketing communication strategies used by Starcross to increase its sales turnover. This study aims to describe a case in this case is a communication strategy undertaken by Starcross Distro which aims to increase sales turnover by data collection techniques using literature study and interviews. To increase sales turnover Starcross Distro chose to use communication strategy by utilizing four promotion mix namely: advertising, public relations and publicity, sales promotion, and personal selling. The result of the strategy that has been done by Starcross has shown the level of sales that continue to increase from year to year, there is a decrease in sales there in the period 2014 - 2015 which caused the start of the emergence of local distros located in Yogyakarta. Thus Starcross performs some repeat market analysis and determines the different selling points of the other distros.en_US
dc.description.abstractStarcross Distro merupakan distro yang terbesar yang bedara di Yogyakarta. Di ranah nasional Starcross juga memiliki nama yang cukup terkenal. Di kota Gudeg ini, Starcross merupakan market leader dikarnakan pendapatan setiap tahunnya selalu meningkat serta produk Starcross memiliki nilai jual yang berbeda dengan distro lokal yang berada di Yogyakarta. Melihat dari statistik omset pendapatan Starcross yang meningkat dari tahun sebelumnya di tengah-tengah perkembangan pesat distro lokal yang ada di Yogyakarta peneliti tertarik untuk meneliti strategi komunikasi pemasaran yang digunakan oleh Starcross untuk meningkatkan omset penjualannya. Studi ini bertujuan untuk menggambarkan suatu kasus dalam hal ini adalah strategi komunikasi yang di lakukan oleh Starcross Distro yang bertujuan untuk meningkatkan omset penjualan dengan teknik pengumpulan data menggunakan studi kepustakaan dan juga wawancara. Untuk meningkatkan omset penjualan Starcross Distro memilih menggunakan strategi komunikasi dengan memanfaatkan empat bauran promosi yaitu: periklanan, humas dan publisitas, promosi penjualan, dan personal selling. Hasil dari strategi yang telah Starcross lakukan telah menunjukan tingkat penjualan yang terus meningkat dari tahun ke tahun, terjadi penurunan penjualan terdapat pada periode tahun 2014 – 2015 yang di akibatkan mulai timbulnya distro-distro lokal yang berada di Yogyakarta. Maka dari itu Starcross melakukan beberapa analisis pasar secara ulang dan menentukan nilai jual yang berbeda dari distro yang lainen_US
dc.publisherFISIP UMYen_US
dc.subjectStrategi, Promosi, Distro. Strategy, Promotion, Distroen_US
dc.titleSTRATEGI KOMUNIKASI PEMASARAN STARCROSS DISTRO DALAM MENINGKATKAN OMSET PENJUALANen_US
dc.title.alternative( STUDI DESKRIPTIF TENTANG STRATEGI PROMOSI STARCROSS DISTRO DALAM MENINGKATKAN OMSET PENJUALAN )en_US
dc.typeThesis SKR FISIP 474en_US


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record