Show simple item record

dc.contributor.advisorSUCIATI, SUCIATI
dc.contributor.authorAZIZAH, DIAN ARYANI
dc.date.accessioned2017-09-23T02:37:26Z
dc.date.available2017-09-23T02:37:26Z
dc.date.issued2017-08-08
dc.identifier.urihttp://repository.umy.ac.id/handle/123456789/14993
dc.descriptionBuilding a sustainable state requires the active role of government agencies and communities itself. One of them is paying tax obligations in accordance with what already stated in the law. This research dicusses about how communication strategy of Regional Office of Directorate General of Tax of Yogyakarta in inviting Taxpayers to pay tax in 2015-2016. The author examines how the strategy is done, the supporting and inhibiting factors experienced for two years, and to find out the participants’ responses of the socialization which is the target audience of all segmentation. This research takes Kanwil DJP Yogyakarta as the object which is located at North Ring Road Sleman, Yogyakarta using descriptive method. Data collection techniques used interviews and documentation. Data analysis using qualitative analysis. The socialization undertaken aims to change the behavior of Taxpayers, ranging from the new Taxpayer Candidates who are awareof the obligation to pay taxes to be New Taxpayers, then regularly pay taxes to Registered Taxpayers using direct and indirect media socialization that is planned from the beginning of the year for a period of one year. Starting from taking data through the database, until the evaluation conducted several times a year by involving many tax officials. In this study, the author found that the strategies used by the regional office only followed orders from the headquarters, so there were not many changes and differences from other regional offices. But due ti well-managed strategies, this office can receive awards.en_US
dc.description.abstractMembangun sebuah negara yang berkelanjutan membutuhkan peran aktif dari lembaga pemerintahan maupun masyarakat secara langsung. Salah satunya dengan membayar kewajiban pajak sesuai dengan yang sudah tertera di dalam undang-undang. Penelitian ini membahas tentang bagaimana strategi komunikasi Kanwil DJP Yogyakarta dalam mengajak Wajib Pajak (WP) untuk membayar pajak tahun 2015-2016. Penulis meneliti bagaimana strategi yang digunakan, faktor pendukung dan penghambat yang dialami selama dua tahun, serta mencari tahu tanggapan dari para peserta sosialisasi yaitu khalayak sasaran dari semua segmentasi. Penulis meneliti Kanwil DJP Yogyakarta berada di Jalan Lingkar Utara Sleman, Yogyakarta dengan menggunakan metode deskriptif. Teknik pengumpulan data menggunakan wawancara dan dokumentasi. Analisis data menggunakan analisis kualitatif. Sosialisasi yang dilakukan bertujuan untuk mengubah perilaku WP, dari Calon WP baru yang sadar akan kewajiban membayar pajak menjadi WP Baru, kemudian rutin membayar pajak menjadi WP Terdaftar dengan menggunakan media sosialisasi langsung dan tidak langsung yang direncanakan dari awal tahun untuk periode satu tahun. Mulai dari mengambil data melalui database, hingga evaluasi yang dilakukan beberapa kali dalam satu tahun dengan melibatkan banyak petugas perpajakan. Dalam penelitian ini, penulis menemukan bahwa strategi yang digunakan oleh Kanwil hanya mengikuti perintah dari Kantor Pusat, sehingga tidak banyak perubahan maupun perbedaan dengan kanwil lain. Namun karena pelaksanaan yang diatur dengan baik, Kanwil DJP Yogyakarta bisa mendapatkan penghargaan.en_US
dc.publisherFISIP UMYen_US
dc.subjectUniversity of Muhammadiyah Yogyakarta Fakulty of Social Science and Political Science. Communication Strategy, Communication Planning, Tax Socialization, Tax Amnestyen_US
dc.titleSTRATEGI KOMUNIKASI KANTOR WILAYAH DIREKTORAT JENDERAL PAJAK (KANWIL DJP) YOGYAKARTA DALAM MENGAJAK WAJIB PAJAK UNTUK MEMBAYAR PAJAK TAHUN 2015- 2016en_US
dc.typeThesis SKR FISIP 597en_US


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record