Show simple item record

dc.contributor.advisorROCHIMAH, TRI HASTUTI NUR
dc.contributor.authorWIBAWA, CITA DONA
dc.date.accessioned2017-11-15T02:44:45Z
dc.date.available2017-11-15T02:44:45Z
dc.date.issued2017-08-19
dc.identifier.urihttp://repository.umy.ac.id/handle/123456789/16084
dc.descriptionThe use of science in marketing in the world of politics has been widely used in the election of the Head of the region. The importance of the role of marketing politics make candidates across electoral Districts vying in the political marketing science as the key to success in businesses. No exception in the Head Region of Bantul 2015, where couples Suharsono-Abdul Halim Muslih managed to win. This research result showed that political marketing that we have made in winning couples Suharsono and Abdul Halim Muslih, namely the formation of a figure and programmes the campaign complex konten from politics, the determination of the product promotions, place ,price, and segmentation voters. In this case, the rule of political marketing has been able to help couples Suharsono and Abdul Halim winning general election in Bantul 2015. Not separated from faktor are both proponents and the economy in their treat. Supporting faktors often regarded as things help in the campaign the implementation of various programs while the economy is regarded as things faktor that becomes an obstacle in running the strategy, whether its a matter of technical and non technichal.en_US
dc.description.abstractPenggunaan ilmu marketing dalam dunia politik telah banyak digunakan pada pemilihan Kepala Daerah,Peran dari marketing politik membuat kandidat di seluruh pemilihan Kepala Daerah berlomba-lomba dalam mengkreasikan ilmu marketing politik sebagai kunci sukses dalam pemenangannya. Tidak terkecuali di pemilihan Kepala Daerah Kabupaten Bantul Tahun 2015 ini, dimana pasangan Suharsono-Abdul Halim Muslih berhasil menang. Penelitian ini menggunakan metode penelitian deskriptif kualitatif. Hasil penelitian ini menunjukan bahwa marketing politik yang telah dilakukannya dalam pemenangan Suharsono dan Abdul Halim Muslih, yaitu pembentukan figur dan program-program kampanye yang kompleks mencakup dari penentuan produk politik,promotion, place, price dan segmentasi pemilih. Dalam hal ini, peran marketing politik telah membantu pasangan Suharsono-Halim memenangkan Pilkada Kabupaten Bantul 2015. Tidak terlepas dari adanya faktor pendukung dan penghambat didalam perjalanannya.en_US
dc.publisherFISIP UMYen_US
dc.subjectstrategy push marketing, the regional head election, Couple of Suharsono and Abdul Halim Muslihen_US
dc.titleSTRATEGI PUSH MARKETING DALAM PEMILIHAN UMUM KEPALA DAERAH KABUPATEN BANTUL TAHUN 2015en_US
dc.title.alternativeSTRATEGI PEMENANGAN PASANGAN SUHARSONO-ABDUL HALIM MUSLIH DALAM PILKADA KABUPATEN BANTULen_US
dc.typeThesis SKR FISIP 454en_US


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record