Show simple item record

dc.contributor.advisor
dc.contributor.advisor
dc.contributor.authorKHOIRUNNISA, LISA OKTAVIANA
dc.date.accessioned2018-04-26T01:41:23Z
dc.date.available2018-04-26T01:41:23Z
dc.date.issued2018-03-22
dc.identifier.urihttp://repository.umy.ac.id/handle/123456789/18594
dc.descriptionPenelitian ini bertujuan untuk memberikan gambaran dan bukti empiris mengenai faktor-faktor yang memengaruhi minat mahasiswa akuntansi di Yogyakarta mengikuti Chartered Accountant. Ikatan Akuntan Indonesia mengeluarkan Chartered Accountant sebagai salah satu persyaratan menjadi akuntan professional yang disesuaikan dengan standar internasional. Berdasarkan data yang diperoleh dari Ikatan Akuntan Indonesia, jumlah akuntan yang menjadi Chartered Accountant masih terhitung minim jika dibandingkan dengan jumlah akuntan yang lulus dari perguruan tinggi setiap tahunnya. Hal ini menarik peneliti untuk meneliti pelatihan profesional, persepsi mahasiswa, pertimbangan pasar kerja, pengaruh sosial, dan lama studi sebagai faktor- faktor yang dapat memengaruhi minat mahasiswa untuk mengikuti Chartered Accountant. Sampel yang digunakan adalah mahasiswa akuntansi yang berada di wilayah Yogyakarta berdasarkan kriteria yang telah ditentukan. Pengambilan sampel menggunakan kuesioner yang disebarkan melalui link dengan analisis regresi berganda sebagai metode analisis. Hasil penelitian menunjukkan bahwa pelatihan profesional dan persepsi mahasiswa berpengaruh signifikan terhadap minat mahasiswa untuk mengikuti Chartered Accountant, sedangkan variabel pertimbangan pasar kerja, pengaruh sosial, dan lama studi yang diperlukan tidak berpengaruh signifikan terhadap minat mahasiswa untuk mengikuti Chartered Accountant.en_US
dc.description.abstractThis study aims to provide an overview and empirical evidence about the factors that influencing the intention of accounting students in Yogyakarta to become Chartered Accountant. Indonesian Institute of Accountants issued Chartered Accountant as one of the qualification to become a professional accountant according to international standards. Based on data obtained from the Indonesian Institute of Accountants, the number of accountants who become Chartered Accountant is still relatively few when compared with the number of accountants who graduated from college each year. This has attracted researchers to examine professional training, student perception, labor market consideration, social influence, and duration of study as factors that may influencing student intention to become Chartered Accountant. The sample used is accounting students who are in Yogyakarta region based on predetermined criteria. Sampling using questionnaires distributed through links with multiple regression analysis as a method of analysis. The result of the research shows that professional training and student perception have a significantly influenced on student's intention to become Chartered Accountant, while the labor market consideration, social influence, and duration of study are not significantly influenced to the student's intention to become Chartered Accountant.en_US
dc.publisherFE UMYen_US
dc.subjectPelatihan Profesional, Persepsi Mahasiswa, Pertimbangan Pasar Kerja, Pengaruh Sosial, Lama Studi, Minat Mahasiswa, Chartered Accountant. Professional Training, Student Perception, Labor Market Consideration, Social Influence, Duration of Study, Student Intention, Chartered Accountant.en_US
dc.titleFAKTOR-FAKTOR YANG MEMENGARUHI MINAT MAHASISWA AKUNTANSI MENGIKUTI CHARTERED ACCOUNTANTen_US
dc.title.alternative(STUDI EMPIRIS PADA MAHASISWA AKUNTANSI DI DI YOGYAKARTA)en_US
dc.typeThesis SKR FEB 078en_US


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record