Show simple item record

dc.contributor.advisor
dc.contributor.authorRAMANTA, FAJAR YUNIAR
dc.date.accessioned2020-02-05T03:19:17Z
dc.date.available2020-02-05T03:19:17Z
dc.date.issued2019-12-16
dc.identifier.urihttp://repository.umy.ac.id/handle/123456789/31498
dc.descriptionMara Advertising Inc. is one of the many advertising companies in Yogyakarta. Mara was established on March 25, 1984 under the name Mara Visual Art. In its development Mara expanded into a full-service agency that does not only serve outdoor media promotion. This research tries to examine the creative process carried out by Mara Advertising Inc. in designing and applying the Atma Jogja logo at Atma Jaya University of Yogyakarta. This research is a descriptive research in which the results of this study try to explain the process carried out by Mara Advertising Inc. in designing and applying logos. The data source in this research came from the result of interviews with related sources and documentation in the form of archives or documents relating to the process of designing and applying the logo. The results of this research indicate that the process carried out by Mara Advertising Inc. is quite good, seen from the output provided by Mara Advertising Inc. to Atma Jaya University Yogyakarta in the form of a brandbook that serves as a guide and rule for using logos.en_US
dc.description.abstractPT.Mara advertising merupakan salah satu dari banyaknya perusahaan periklanan yang berada di Yogyakarta. Mara berdiri sejak 25 Maret 1984 dengan nama Mara Visual Art. Dalam perkembangannya Mara melebarkan sayapnya menjadi full service agency yang tidak hanya melayani promosi media luar ruang saja. Penelitian ini mencoba mengkaji proses kreatif yang dilakukan oleh PT.Mara Advertising dalam merancang dan mengaplikasikan logo atma jogja di Universitas Atma Jaya Yogyakarta. Penelitian ini merupakan penelitian deskriptif dimana hasil dari penelitian ini mencoba memaparkan proses yang dilakukan oleh PT. Mara Advertising dalam merancang dan mengaplikasikan logo. Sumber data dalam penelitian ini merupakan hasil wawancara dengan narasumber tekait dan dokumentasi berupa arsip atau dokumen yang berkaitan dengan proses perancangan dan pengaplikasian logo. Hasil penelitian ini menunjukan proses yang dilakukan oleh PT.Mara Advertising sudah cukup baik terlihat dari output yang diberikan oleh PT. Mara Advertising kepada Universitas Atma Jaya Yogyakarta yaitu brandbook yang berfungsi sebagai panduan dan aturan dalam menggunakan logo.en_US
dc.publisherFISIP UMYen_US
dc.subjectCREATIVE PROCESSen_US
dc.subjectLOGOen_US
dc.subjectCORPORATE BRANDINGen_US
dc.subjectATMA JOGJAen_US
dc.subjectPROSES KREATIFen_US
dc.titlePROSES KREATIF PT MARA ADVERTISING DALAM MERANCANG DAN MENGAPLIKASIKAN LOGO ATMA JOGJA DI UNIVERSITAS ATMA JAYA YOGYAKARTAen_US
dc.typeThesis SKR FISIP 844en_US


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record