Show simple item record

dc.contributor.advisor
dc.contributor.advisor
dc.contributor.authorINDRIA, INDAH SITA
dc.date.accessioned2020-02-06T03:34:49Z
dc.date.available2020-02-06T03:34:49Z
dc.date.issued2020-01-02
dc.identifier.urihttp://repository.umy.ac.id/handle/123456789/31529
dc.descriptionhis study aims to determine the influence of the balanced scorecard on higher performance that focuses on non-financial perspectives. This test uses higher performance as the dependent variable and balanced scorecard as independent variable. The samples used were lecturers and employee at University Muhammadiyah Yogyakarta, University Islamic Indonesia, University Ahmad Dahlan, University Atma Jaya Yogyakarta and University PGRI Yogyakarta. This research uses purposive sampling method. The data type is primary data obtained by dspreading the questionnaire. Based on the survey, the sample obtained 102 respondents. The hypothesis test on this study uses multiple regression using the SPSS v.15 sofware application. The results showed that the balanced scorecard that focuses on non-financial perspectives of customer perspective,internal business proses perspective and learning and growth perspective influence on higher performance.en_US
dc.description.abstractPenelitian ini bertujuan untuk mengetahui pengaruh balanced scorecard terhadap kinerja perguruan tinggi yang berfokus pada perspektif non financial. Pengujian ini menggunakan kinerja perguruan tinggi sebagai variabel dependen dan balanced scorecard sebagai variabel independen. Sampel yang digunakan adalah dosen dan karyawan pada Universitas Muhammadiyah Yogyakarta, Universitas Islam Indonesia, Universitas Ahmad Dahlan, Universitas Atma Jaya Yogyakarta dan Universitas PGRI Yogyakarta. penelitian ini menggunakan metode purposive sampling. Jenis data berupa data primer yang diperoleh dengan menyebar kuesioner. Berdasarkan proses penyebaran kuesioner diperoleh sampel 102 responden. Uji hipotesis pada penelitian ini menggunakan regresi berganda dengan menggunakan aplikasi software SPSS v.15. Hasil penelitian menunjukkan bahwa balanced scorecard yang berfokus pada perspektif non financial yaitu perspektif pelanggan, perspektif proses internal bisnis dan perspektif pembelajaran dan pertumbuhan berpengaruh posistif terhadap kinerja perguruan tinggi.en_US
dc.publisherFE UMYen_US
dc.subjectCUSTOMER PERSPECTIVEen_US
dc.subjectBALANCED SCORECARDen_US
dc.subjectINTERNAL BUSINESS PROCESS PERSPECTIVEen_US
dc.subject, LEARNING AND GROWTH PERSPECTIVEen_US
dc.subjectHIGHER PERFORMANCEen_US
dc.subjectPERSPEKTIF PELANGGANen_US
dc.subjectPERSPEKTIF PROSES INTENAL BISNISen_US
dc.subjectPERSPEKTIF PEMBELAJARAN DAN PERUMBUHANen_US
dc.subjectKINERJA PERGURUAN TINGGIen_US
dc.titlePENGARUH BALANCED SCORECARD TERHADAP KINERJA PERGURUAN TINGGI: PERSPEKTIF NON FINANCIALen_US
dc.typeThesis SKR FEB 110en_US


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record