Show simple item record

dc.contributor.authorSIWI, WAHYU GALIS PRAMITA
dc.date.accessioned2020-02-12T02:47:49Z
dc.date.available2020-02-12T02:47:49Z
dc.date.issued2020-01-02
dc.identifier.urihttp://repository.umy.ac.id/handle/123456789/31630
dc.descriptionThis study aims to analyze the influence of trust, price, promotion, time, risk, ease of use and quality of information on the selection of e-commerce sites by the millennial generation. Subjects in the study were students at eight universities in Yogyakarta that have been accredited A. Data in this study were obtained from questionnaires as many as 200 respondents. Data analysis uses multiple linear analyses. The test results show that trust, price, promotion, time, risk, ease of use and quality of information on the selection of e-commerce sites by millennial generation simultaneously have a significant effect. Trust has a positive and significant effect on the selection of e-commerce sites by millennial generation. Price has a positive and significant impact on the selection of e-commerce sites by millennial generation. The promotion has a positive and significant effect on the selection of e-commerce sites by millennial generation. Time has a positive and significant effect on the selection of e-commerce sites by millennial generation. Risk has a negative and insignificant effect on the selection of ecommerce sites by millennial generation. Ease of use has a positive and significant effect on the selection of e-commerce sites by millennial generation. Quality of information has a positive and not significant effect on the selection of e-commerce sites by millennial generationen_US
dc.description.abstractPenelitian ini bertujuan untuk menganalisis pengaruh kepercayaan, harga, promosi, waktu, risiko, kemudahan dan kualitas informasi terhadap pemilihan situs e-commerce oleh generasi milenial. Subyek dalam penelitian adalah mahasiswa/mahasiswi di Universitas di Yogyakarta yang sudah terakreditasi A. Data dalam penelitian ini diperoleh dari penyebaran kuisioner sebanyak 200 responden. Analisis data menggunakan analisis linear berganda. Hasil pengujian menunjukan bahwa kepercayaan, harga, promosi, waktu, risiko, kemudahan dan kualitas informasi terhadap pemilihan situs e-commerce oleh generasi milenial secara simultan berpengaruh signifikan. Kepercayaan berpengaruh positif dan signifikan terhadap pemilihan situs e-commerce oleh generasi milenial. Harga berpengaruh positif dan signifikan terhadap pemilihan situs e-commerce oleh generasi milenial. Promosi berpengaruh positif dan signifikan terhadap pemilihan situs e-commerce oleh generasi milenial. Waktu berpengaruh positif dan signifikan terhadap pemilihan situs e-commerce oleh generasi milenial. Risiko berpengaruh negatif dan tidak signifikan terhadap pemilihan situs e-commerce oleh generasi milenial. Kemudahan berpengaruh positif dan signifikan terhadap pemilihan situs e-commerce oleh generasi milenial. Kualitas informasi berpengaruh positif dan tidak signifikan terhadap pemilihan situs e-commerce oleh generasi milenial.en_US
dc.publisherFE UMYen_US
dc.subjectTRUSTen_US
dc.subjectKEPERCAYAANen_US
dc.subjectPRICEen_US
dc.subjectHARGAen_US
dc.subjectPROMOTIONen_US
dc.subjectPROMOSIen_US
dc.subjectTIMEen_US
dc.subjectWAKTUen_US
dc.subject, RISKen_US
dc.subjectRISIKOen_US
dc.subjectEASE OF USEen_US
dc.subjectKEMUDAHANen_US
dc.subjectQUALITY OF INFORMATIONen_US
dc.subjectKUALITAS INFORMASIen_US
dc.titleDETERMINANTS THE SELECTION OF E-COMMERCE SITES BY MILLENNIAL GENERATION (STUDY CASE IN YOGYAKARTA)en_US
dc.typeThesisen_US


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record