Show simple item record

dc.contributor.advisor
dc.contributor.authorLUBIS, ILHAM AZHARI
dc.date.accessioned2020-02-18T03:37:00Z
dc.date.available2020-02-18T03:37:00Z
dc.date.issued2020-01-04
dc.identifier.urihttp://repository.umy.ac.id/handle/123456789/31803
dc.descriptionThe objective of this research is focused on contributions that has been given by Unilever as a Multinational Corporatiom (MNC) towards Sustainable Development Goals (SDGs) agenda in Indonesia 2017. The presence of MNC is greatly affects social and environtmental of a country in so many ways, which then gave rise to a stigma that corporate social responsibility will not be pure and serious without any loyalty purposes from corporate stakeholders. Unilever with CSR Unilever Sustainable Living Plan (USLP) Programme be the one of truely examples from multinational corporation’s social responsibility against sustainable development. Their commitment for giving the best for social and environment of Indonesia for accepting and giving so many sources to the presence of Unilever, will it be aligned with sustainable development according to SDGs agenda adopted by Indonesia. Using a combination of two concepts between CSR and Efectivity, it can be seen how the CSR USLP works and also suitability of the target achievements claimed by Unilever with sustainable development in Indonesia 2017en_US
dc.description.abstractPenelitian ini berfokus kepada kontribusi yang telah diberikan oleh Unilever sebagai sebuah bentuk korporasi multinasional (MNC) terhadap agenda Sustainable Development Goals (SDGs) di Indonesia pada tahun 2017. Kehadiran sebuah MNC sangat berdampak bagi kehidupan sosial dan lingkungan suatu negara dalam banyak cara, yang kemudian memunculkan sebuah stigma bahwa tanggung jawab sosial sebuah perusahaan multinasional tidak akan benar-benar murni dan serius tanpa kepentingan dan keuntungan pemilik modal perusahaan saja. Unilever dengan program CSR Unilever Sustainable Living Plan (USLP) menjadi salah satu contoh nyata dari sebuah kontribusi perusahaan multinasional kepada pembangunan berkelanjutan. Komitmen mereka untuk memberikan yang lebih baik kepada sosial dan lingkungan Indonesia atas kehadiran dan pemanfaatan sumber daya yang ada di Indonesia akankah selaras dengan pembangunan berkelanjutan sesuai dengan agenda SDGs yang diadopsi oleh Indonesia. Menggunakan penggabungan antara Konsep Corporate Social Responsibility (CSR) dan Konsep Efektivitas dapat diketahui bagaimana berjalannya program CSR USLP di Indonesia pada tahun 2017 dan juga kesesuaian capaian target yang menjadi pengakuan Unilever dengan pembangunan berkelanjutan.en_US
dc.publisherFISIP UMYen_US
dc.subjectMULTINATIONAL CORPORATIONSen_US
dc.subjectUNILEVERen_US
dc.subjectCSRen_US
dc.subjectSDGSen_US
dc.subjectINDONESIAen_US
dc.subjectPERUSAHAAN MULTINASIONALen_US
dc.titleSUSTAINABLE DEVELOPMENT GOALS (SDGs) DAN KONTRIBUSI UNILEVER SEBAGAI MULTINATIONAL CORPORATION (MNC) DI INDONESIA PADA TAHUN 2017en_US
dc.typeThesisen_US


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record