dc.contributor.advisor | IMAN, MARSUDI | |
dc.contributor.author | WATI, AGUSTIN RINA | |
dc.date.accessioned | 2017-06-07T07:28:50Z | |
dc.date.available | 2017-06-07T07:28:50Z | |
dc.date.issued | 2017-05-20 | |
dc.identifier.uri | http://repository.umy.ac.id/handle/123456789/10688 | |
dc.description | The objective of this research is to find out: 1) teachers’ professional competence, 2) students’ achievement, 30) whether there is effect of teachers’ professional competence towards students’ achievement in Ibadah Muamalah lesson for grade VIII Muhammadiyah Junior High School 1 Pundong.
This is a field research which is descriptive-quantitative. This research employed population technique of populative. The data were collected using questionnaire, documentation, interview, and observation. The data were analyzed using descriptive statistic, classical assumption test, and simple linear regression.
The research result shows that 1) teachers’ professional competence in teaching is 56% in moderate category, 2) students’ achievement is 69% in high category, 3) the hypothesis test shows that teachers’ professional competence has no significant effect on students’ achievement in Ibadah Muamalah lesson for grade VIII Muhammadiyah Junior High School 1 Pundong . It can be seen from the signicance value which is 0.509 bigger than 0.05. Therefore, it can be concluded that Ha is rejected and Ho is accepted, meaning that there is no effect of teachers’ professional competence on students’ achievement. If it is presented, the effect of teachers’ professional competence on students’ achievement is only 0.06% out of 100%. | en_US |
dc.description.abstract | Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui: 1) kompetensi profesional guru, 2) prestasi siswa, 3)mengetahui ada tidaknya pengaruh kompetensi profesional guru terhadap prestasi siswa bidang studi Ibadah Muamalah kelas VIII di SMP Muhammadiyah 1 Pundong.
Penelitian ini merupakan penelitian lapangan (field Research) yang bersifat deskriptif-kuantitatif. Penelitian ini menggunakan teknik populasi populatif. Teknik pengumpulan data yang digunakan adalah menggunakan angket, dokumentasi, wawancara, dan observasi. Untuk analisis data menggunakan statistik deskriptif, uji asumsi klasik dan analisis regresi sederhana.
Hasil dari penelitian ini menunjukkan bahwa 1) kompetensi profesional guru dalam mengajar berada pada kategori sedang dengan presentase sebesar 56%. 2) untuk hasil belajar siswa memiliki kategori tinggi dengan presentase sebesar 69%. 3) hasil uji hipotesis menunjukkan bahwa kompetensi profesional guru dalam mengajar tidak memiliki pengaruh yang signifikan terhadap prestasi siswa pada bidang studi Ibadah Muamalah kelas VIII SMP Muhammadiyah 1 Pundong. Hal ini dapat dilihat dari besarnya nilai signifikansi 0,509 lebih besar dari 0,05. Dengan demikian dapat kita ketahui bahwa Ha ditolak dan Ho diterima yang berarti tidak ada pengaruh kompetensi profesional guru terhadap prestasi siswa. Jika dipresentasikaan maka pengaruh kompetensi profesional guru terhadap prestasi siswa hanya sebesar 0,06% dari 100%. | en_US |
dc.publisher | FAI UMY | en_US |
dc.subject | Kompetensi Profesional Guru, Prestasi Siswa. Teachers’ Professional Competence, Students’ Achievement | en_US |
dc.title | PENGARUH KOMPETENSI PROFESIONAL GURU TERHADAP PRESTASI SISWA PADA BIDANG STUDI IBADAH MUAMALAHKELAS VIII SMP MUHAMMADIYAH 1 PUNDONG TAHUN 2016/2017 | en_US |
dc.type | Thesis
SKR
054 | en_US |