Show simple item record

dc.contributor.authorKASMAN AR, MINHAJUDDIN
dc.date.accessioned2017-09-23T01:14:41Z
dc.date.available2017-09-23T01:14:41Z
dc.date.issued2017-08-24
dc.identifier.urihttp://repository.umy.ac.id/handle/123456789/14983
dc.descriptionBackground: Each year many high school students enrol in college by choosing a test rather than non-test. Good exam results depend on the learning strategy. By recapping the results and mapping the previous exam questions, the teacher can see the weaknesses and strengths of the students so that this can help the process of developing learning strategies to face the next tests. Research Purpose: (1) To help both teachers and students in planning learning strategies using an simple, acurate, fast and error-free computer based-test, (2) to help teachers classify exam questions based on tags and (3) to help students keep the answer sheet out of the threat of sabotage and cheating. Research Method: System development method used in this research is SDLC (Software Development Life Cycle) with waterfall model. While the data collection used the method of observation and the spread of the questionnaire online in May to July 2017.Result: The result of this research is the Exam System applied in "Assessment and Mapping of Assessment Result Based on Tags as a Helper in Preparing Learning Strategies". Result: Result of this research is an Exam System applied in "Assessment and Mapping of Assessment Result Based on Tags as a Helper in Preparing Learning Strategies". Conclusion: The system has been completed and works well. The system also can fulfill the research purposes.en_US
dc.description.abstractLatar Belakang: Tiap tahunnya banyak siswa kelas 3 SMA yang mendaftar ke perguruan tinggi dengan memilih jalur tes dibanding jalur tanpa tes. Hasil ujian yang baik tergantung pada strategi pembelajaran. Dengan merekap hasil dan pemetaan soal-soal ujian sebelumnya, guru dapat melihat kekurangan dan kelebihan siswa sehingga hal ini dapat membantu proses penyusunan strategi pembelajaran untuk menghadapi ujian selanjutnya. Tujuan Penelitian: (1) Untuk membantu guru dan siswa dalam menyusun strategi pembelajaran menggunakan sistem ujian berbasis komputer yang mudah, cepat, akurat dan bebas dari kesalahan, (2) membantu guru mengelompokkan soal ujian berdasarkan tag, dan (3) membantu siswa menjaga “lembar” jawabannya dari ancaman sabotase dan penyontekan. Metode Penelitian: Metode pengembangan sistem yang digunakan adalah SDLC (Software Development Life Cycle) dengan model waterfall. Sedangkan pengumpulan data menggunakan metode observasi dan penyebaran kuesioner secara online pada bulan Mei sampai Juli 2017. Hasil: Hasil dari penelitian ini adalah Sistem Ujian yang diterapkan dalam “Sistem Asesmen dan Pemetaan Hasil Asesmen Berbasis Tag Sebagai Pembantu Penyusunan Strategi Pembelajaran”. Kesimpulan: Sistem telah selesai dibangun dan dapat berfungsi dengan baik serta dapat memenuhi tujuan penelitian ini.en_US
dc.publisherFISIP UMYen_US
dc.subjectUjian Berbasis Web, Pendidikan, Seleksi Masuk Perguruan Tinggi, Strategi Pembelajaran. Web-based Exam, Education, College Enrolment, Learning Strategiesen_US
dc.titlePENGEMBANGAN SISTEM UJIAN MENGGUNAKAN ASP.NET MVC DALAM SISTEM ASESMEN DAN PEMETAAN HASIL ASESMEN BERBASIS TAG SEBAGAI PEMBANTU PENYUSUNAN STRATEGI PEMBELAJARANen_US
dc.typeThesis SKR F T 451en_US


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record