dc.contributor.author | WINDIKA, INTAN | |
dc.date.accessioned | 2017-09-30T07:25:35Z | |
dc.date.available | 2017-09-30T07:25:35Z | |
dc.date.issued | 2017-08-29 | |
dc.identifier.uri | http://repository.umy.ac.id/handle/123456789/15198 | |
dc.description | During preparation of college admission exam, students evaluate their preparation by taking try out exams. The recap of the assessment results can help students to evaluate the level of understanding on teaching materials. An automated system that capable of assisting students and teachers in the process of recap and mapping the assessment results based on tag or chapter, can help students in the process of evaluating and developing learning strategies. However, for the initial step in system development, this plan requires an initial design that used prototype to simulate visual design. This is necessary to assess user experience that includes Human Computer Interaction (HCI) for users,
The purpose of this research is to design and develop a system assessment and mapping the results of the assessment in accordance with UCD (User Centered Design) and test the level of system reusability that has been made. This research consists of seven stages : requirement gathering, requirement analysis, requirement specification, design, implementation, and evaluation.
With the initial design using the prototype, the user can simulate the use of the system and can help teachers and students in the process of mapping and recording the exam results automatically. | en_US |
dc.description.abstract | Dalam mempersiapkan diri menghadapi tes seleksi mahasiswa baru, para siswa rajin melakukan asesmen terhadap persiapan mereka dengan mengikuti berbagai try out. Rekap hasil asesmen yang telah dilalui dapat membantu siswa mengevaluasi tingkat pemahaman terhadap materi ajar. Suatu sistem otomatis yang mampu membantu siswa dan guru dalam melakukan proses perekapan dan pemetaan hasil asesmen berbasis tag atau bab, dapat membantu siswa dalam proses evaluasi dan penyusunan strategi pembelajaran. Akan tetapi, sebagai mana langkah awal dalam pembuatan sistem, perencanaan ini memerlukan desain awal yaitu menggunakan prototype agar menjadi langkah melakukan simulasi dari visual desain. Hal ini diperlukan untuk menilai user experience terhadap user.
Tujuan penelitian ini adalah untuk merancang dan mengembangkan sebuah sistem perekapan dan pemetaan hasil asesmen yang sesuai dengan UCD (UserCentered Design). Serta menguji tingkat usabilitas sistem yang sudah dibuat.Penelitian ini dilakukan dalam tujuh tahap yaitu: requirement gathering, requirement analysis, requirement specification, design, implementation, dan evaluation.
Dengan adanya desain awal yang menggunakan prototype, user dapat melakukan simulasi terhadap penggunaan sistemdan dapat membantu guru dan siswa dalam proses pemetaan dan perekapan hasil ujian secara otomatis. | en_US |
dc.publisher | FT UMY | en_US |
dc.subject | HCI, Prototype,UCD, dan User Experience. HCI, Prototype, UCD, and User Experience | en_US |
dc.title | PERANCANGAN USER EXPERIENCE SISTEM ASESMEN DAN PEMETAAN HASIL ASESMEN BERBASIS TAG SEBAGAI PEMBANTU PENYUSUNAN STRATEGI PEMBELAJARAN | en_US |
dc.type | Thesis
SKR
F T
544 | en_US |