Show simple item record

dc.contributor.authorHANDAYANI, LIA DWI
dc.date.accessioned2019-12-03T03:53:18Z
dc.date.available2019-12-03T03:53:18Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://repository.umy.ac.id/handle/123456789/30714
dc.descriptionThis study aims to analyze affordability to pay cigarettes among adolescents aged 15-18 years. This research is a qualitative and quantitative descriptive study. The type of data used is primary data in the form of questionnaires and interviews with adolescents or students aged 15-18 years in the city of Yogyakarta and secondary data in the form of questionnaires used to test hypotheses. The variables used in this study are the opinions, knowledge, social factors, cigarette purchases, family factors and cigarette advertisements. Sampling using accidental sampling method using Slovin formula, so that 100 samples are obtained. Based on the results of the study, the results showed that the variables of knowledge, social factors, purchasing cigarettes, family factors and cigarette advertising had a positive and significant effect. Opinion variables had a negative influence and were not significant in this study. It is known that the value of R square (R2) is 57.5% where knowledge, social factors, purchasing cigarettes, family factors and cigarette advertising have an influence on affordability to pay cigarettes among adolescents.en_US
dc.description.abstractPenelitian ini bertujuan untuk menganalisis affordability to pay rokok di kalangan remaja usia 15-18 tahun. Penelitian ini merupakan penelitian deskriptif kualitatif dan kuantitatif. Jenis data yang digunakan adalah data primer yang berupa kuisioner dan wawancara kepada remaja atau pelajar usia 15-18 tahun di Kota Yogyakarta serta data sekunder berupa hasil kuesioner yang digunakan untuk menguji hipotesis. Variabel yang digunakan dalam penelitian ini adalah variabel opini, pengetahuan, faktor sosial, pembelian rokok, faktor keluarga dan iklan rokok. Pengambilan sampel dengan metode accidental sampling dengan menggunakan rumus Slovin, sehingga diperoleh 100 sampel. Berdasarkan hasil penelitian, diperoleh hasil bahwa variabel pengetahuan, faktor sosial, pembelian rokok, faktor keluarga dan iklan rokok berpengaruh positif dan signifikan sedangkan variabel opini berpengaruh negarif dan tidak signifikan terhadap afordabilitas membeli rokok di kalangan remaja khususnya usia 15-18 tahun. Berdasarkan hasil penelitian, diperoleh hasil bahwa variabel pengetahuan, faktor sosial, pembelian rokok, faktor keluarga dan iklan rokok berpengaruh positif dan signifikan. Variabel opini berpengaruh negarif dan tidak signifikan dalam penelitian ini. Diketahui bahwa besar nilai R square (𝑅2) sebesar 57,5% dimana pengetahuan, faktor sosial, pembelian rokok, faktor keluarga dan iklan rokok memiliki pengaruh terhadap affordability to pay rokok di kalangan remaja.en_US
dc.publisherFE UMYen_US
dc.subjectAFFORDABILITY TO PAYen_US
dc.subjectPEROKOK REMAJAen_US
dc.subjectAKSESen_US
dc.subjectKEMAMPUANen_US
dc.subjectPENGETAHUANen_US
dc.subjectTEEN SMOKERSen_US
dc.subjectACCESSen_US
dc.subjectABILITYen_US
dc.subjectKNOWLEDGEen_US
dc.titleAFFORDABILITY TO PAY ROKOK DI KALANGAN REMAJA USIA 15-18 TAHUN (Studi Kasus : Kota Yogyakarta)en_US
dc.typeThesis SKR FEB 833en_US


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record