Show simple item record

dc.contributor.advisorHAPSARI, TWEDIANA BUDI
dc.contributor.authorAZMI, BELA FATAYA
dc.date.accessioned2017-06-07T03:09:36Z
dc.date.available2017-06-07T03:09:36Z
dc.date.issued2017-05-13
dc.identifier.urihttp://repository.umy.ac.id/handle/123456789/10660
dc.descriptionThis study aims to describe reality construction formed by television mass media by obtaining research subject on television advertisement of wardah beauty product as a media which construct a definition of ideal Muslim woman. This study is a qualitative research using mass media analysis study. The data gathering technique was by obtaining wardah advertisement video sample which then analyzed using Roland Barthes semiotics analysis method and other data taken from other documents (books, journals, news) related to research subject. The result of study showed that the advertisement of wardah beauty product on television contains symbols which aim to construct the definition of an ideal Muslim women.en_US
dc.description.abstractPenelitian ini bertujuan untuk mendeskripsikan konstruksi realitas yang dibentuk oleh media massa televisi dengan mengambil subyek penelitian pada iklan televisi produk kecantikan wardah sebagai media yang mengkonstruk definisi perempuan muslimah ideal. Penelitian ini merupakan jenis penelitian kualitatif dengan metode studi wacana media massa. Teknik pengumpulan data dengan mengambil sampel video iklan wardah kemudian dianalisis dengan metode analisis semiotika Roland Barthes serta data yang bersumber dari beberapa dokumen lain (buku, jurnal, berita) yang terkait dengan subyek penelitian. Hasil penelitian menunjukkan bahwa iklan produk kecantikan wardah di media massa televisi mengandung simbol-simbol yang bertujuan untuk mengkonstruksi definisi perempuan muslimah yang ideal.en_US
dc.publisherFAI UMYen_US
dc.subjectkonstruksi realitas, media massa, iklan televisi, perempuan muslimah, semiotika Roland Barthes. reality construction, mass media, television advertisement, Muslim woman, Roland Barthes semioticsen_US
dc.titleKONSTRUKSI REALITAS PEREMPUAN MUSLIMAH DALAM IKLAN PRODUK KECANTIKAN DI TELEVISIen_US
dc.title.alternativeANALISIS SEMIOTIKA ROLAND BARTHES DALAM IKLAN WARDAH)en_US
dc.typeThesis SKR 048en_US


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record