Show simple item record

dc.contributor.advisorKHILMIYAH, AKIF
dc.contributor.authorRAHMAWATI, RIA
dc.date.accessioned2017-07-11T07:03:24Z
dc.date.available2017-07-11T07:03:24Z
dc.date.issued2017-05-15
dc.identifier.urihttp://repository.umy.ac.id/handle/123456789/11533
dc.descriptionThis study aims to (1) discover the aqeedah morals learning for grade VII (2) describe the establishment of religious behavior of grade VII students (3) assess wheter or not the aqeedah morals learning affects the establishment of religious behavior of grade VII students in MTs Negeri Tempel Sleman Yogyakarta. This study used descriptive quantitative approach with correlation model. The data analys technique used product moment and simple linear regression. The sample was taken using random sampling. The research subjects were grade VII students for as many as 92 students. The data gathering techniques used in this study were interview, questionnaire, and documentation. The result of the study showed that, (1) the aqeedah morals learning at school showed positive result (2) the establishment of religious behavior was actegorised as good (3) there was a significant effect between the aqeedah morals learning and the establishment of religious behavior of grade VII students for 9.8%.en_US
dc.description.abstractPenelitian ini bertujuan untuk (1) mengetahui pembelajaran aqidah akhlak kelas VII (2) menggambarkan pembentukan perilaku keagamaan siswa kelas VII (3) menguji ada atau tidaknya pengaruh pembelajaran aqidah akhlak terhadap pembentukan perilaku keagamaan siswa kelas VII di MTs Negeri Tempel Sleman Yogyakarta. Penelitian ini menggunakan pendekatan jenis penelitian deskriptif kuantitatif dengan model korelasi, teknik analisis data ini menggunakan product moment dan regresi linier sederhana. Sedangkan sampel diambil secara acak (random sampling). Subjek penelitian ini adalah siswa kelas VII yang berjumlah 92 siswa. Metode pengumpulan data pada penelitian ini menggunakan observasi, wawancara, angket (kuesioner), dan dokumentasi. Hasil penelitian ini menunjukkan bahwa, (1) pembelajaran aqidah akhlak di sekolah menunjukkan hasil yang positif (2) pembentukan perilaku keagamaan siswa termasuk kategori baik (3) ada pengaruh yang signifikan antara pembelajaran aqidah akhlak terhadap pembentukan perilaku keagamaan siswa kelas VII sebesar 9,8%.en_US
dc.publisherFAI UMYen_US
dc.subjectPembelajaran Aqidah Akhlak, Pembentukan Perilaku Keagamaan Siswa. aqeedah morals learning, establisment of students’ religious behavioren_US
dc.titlePENGARUH PEMBELAJARAN AQIDAH AKHLAK TERHADAP PEMBENTUKAN PERILAKU KEAGAMAAN SISWA KELAS VII DI MTs NEGERI TEMPEL SLEMAN YOGYAKARTAen_US
dc.typeThesis SKR FAI 187en_US


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record