Show simple item record

dc.contributor.advisorISHAK, ASWAD
dc.contributor.authorROMADHONI, LAILLA PUTRI WIJAYANTI
dc.date.accessioned2017-11-15T02:37:28Z
dc.date.available2017-11-15T02:37:28Z
dc.date.issued2017-08-15
dc.identifier.urihttp://repository.umy.ac.id/handle/123456789/16081
dc.descriptionThis research analyzes Promotion Strategy of English Tourism Village Kebumen in attracting visitors in 2016 and describes the promotional strategy used in attracting visitors. The research method used in this research is descriptive qualitative method because this research will describe and interpret all things related to the problem studied on the object of research. Research Object in this Research is English Tourism Village Kebumen having address at Adiluhur Village Karanganyar Subdistrict Kebumen Regency. The result of the research shows that the promotion strategy of English Tourism Village Kebumen in attracting the Visitors Year 2016 is to do the planning of SWOT analysis, Implementation and Evaluation of Promotion. The strategies chosen by English Tourism Village Kebumen include advertising, sales promotions, personal selling, direct marketing, public relations and publicity. Promotion activities conducted are quite effective seen from the increase in the number of Visitors every year. Factors Supporting the promotion strategy of British Tourism Village Kebumen is a positive response from the community and the people around KWIK.adanya cooperation with local government agencies, Cooperation with schools. As for the inhibiting factors is the absence of the Promotion Team and in terms of budget.en_US
dc.description.abstractPenelitian ini menganalisis Strategi Promosi Kampung Wisata Inggris Kebumen dalam menarik minat pengunjung tahun 2016 dan mendiskripsikan strategi promosi yang digunakan dalam menarik minat Pengunjung. Metode Penelitian yang digunakan dalam penelitian ini adalah metode deskriptif kualitatif karena penelitian ini akan menggambarkan dan menginterpretasi segala sesuatu yang berkaitan dengan masalah yang diteliti pada obyek penelitian. Obyek Penelitian dalam Penelitian ini adalah Kampung Wisata Inggris Kebumen yang beralamat di Desa Adiluhur kecamatan Karanganyar Kabupaten Kebumen. Hasil dari Penelitian memperlihatkan bahwa Strategi Promosi Kampung Wisata Inggris Kebumen dalam menarik minat Pengunjung Tahun 2016 adalah dengan melakukan Perencanaan analisis SWOT , Implementasi dan Evaluasi Promosi. Strategi yang dipilih oleh Kampung Wisata Inggris Kebumen diantaranya adalah advertising, sales promotions, personal selling, direct marketing,public relations dan publisitas. Kegiatan Promosi yang dilakukan sudah cukup efektif dilihat dari kenaikan jumlah Pengunjung setiap tahunnya . Faktor Pendukung strategi promosi Kampung Wisata Inggris Kebumen yaitu adanya respon positif dari masyarakat dan warga sekitar KWIK.adanya kerjasama dengan dinas pemerintah daerah, Kerjasama dengan sekolah-sekolah. Sedangkan untuk faktor penghambatnya adalah belum adanya Tim Promosi dan dari segi anggaran.en_US
dc.publisherFISIP UMYen_US
dc.subjectPromotion Strategy, Promotion Mix, Buying Interest. Strategi Promosi, Bauran Promosi, Minat belien_US
dc.titleTRATEGI PROMOSI KAMPUNG WISATA INGGRIS KEBUMEN DALAM MENINGKATKAN MINAT PENGUNJUNG TAHUN 2016en_US
dc.typeThesis SKR FISIP 415en_US


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record