Show simple item record

dc.contributor.authorWIJAYA, AGUM
dc.date.accessioned2020-02-19T07:16:30Z
dc.date.available2020-02-19T07:16:30Z
dc.date.issued2019-12-24
dc.identifier.urihttp://repository.umy.ac.id/handle/123456789/31847
dc.descriptionThis study aims to reveal how the implementation of classroom management in ISMUBA (Islam, Muhammadiyah, and Arabic) learning activities in MTs (Islamic Junior High School) Muhammadiyah Kasihan and what are the factors that influence the implementation of classroom management in ISMUBA learning activities in MTs Muhammadiyah Kasihan. This study used a descriptive qualitative approach. The data obtained are not in the form of numbers, but the data were obtained directly from observations, interviews, and documentation. Analysis of the data used was data reduction, data presentation, drawing conclusions, and triangulation. The results of this study indicate that the implementation of classroom management in MTs Muhammadiyah Kasihan is in accordance with the theory of the function of class management. The function of class planning, the function of organizing, the function of leadership, and the function of class control have been carried out by ISMUBA teachers at MTs Muhammadiyah Kasihan. Factors affecting classroom management can be felt in learning activities. The most influential factor is the state of the physical environment. Learning spaces that make students uncomfortable and improper seating arrangements are obstacles that the teacher still cannot resolve.en_US
dc.description.abstractPenelitian ini bertujuan untuk mengungkap bagaimana implementasi manajemen kelas pada kegiatan pembelajaran ISMUBA di MTs Muhammadiyah Kasihan dan apa saja faktor yang mempengaruhi implementasi manajemen kelas pada kegiatan pembelajaran ISMUBA di MTs Muhammadiyah Kasihan. Penelitian ini menggunakan pendekatan kualitatif deskriptif, data yang diperoleh bukan berupa angka akan tetapi data yang diperoleh langsung dari observasi, wawancara, dan dokumentasi. Analisis data yang digunakan yaitu reduksi data, penyajian data, penarikan kesimpulan, dan triangulasi. Hasil dari penelitian ini menunjukkan bahwa implementasi manajemen kelas di MTs Muhammadiyah Kasihan sudah sesuai dengan teori mengenai fungsi manajemen kelas. Fungsi perencanaan kelas, fungsi pengorganisasian, fungsi kepemimpinan, dan fungsi pengendalian kelas sudah dijalankan oleh guru ISMUBA di MTs Muhammadiyah Kasihan. Faktor yang mempengaruhi manajemen kelas dapat dirasakan pada kegiatan pembelajaran. Faktor yang paling berpengaruh ialah keadaan lingkungan fisik. Ruang belajar yang membuat peserta didik tidak nyaman dan pengaturan tempat duduk yang tidak sesuai menjadi kendala yang masih belum dapat diselesaikan oleh guru.en_US
dc.publisherFAI UMYen_US
dc.subjectCLASS MANAGEMENTen_US
dc.subjectMANAJEMEN KELASen_US
dc.subjectLEARNINGen_US
dc.subjectPEMBELAJARANen_US
dc.subjectISMUBAen_US
dc.titleMANAJEMEN KELAS PADA KEGIATAN PEMBELAJARAN ISMUBA DI MTs MUHAMMADIYAH KASIHANen_US
dc.typeThesis SKR FAI 434en_US


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record