Show simple item record

dc.contributor.advisorSUCIATI, SUCIATI
dc.contributor.authorHIDAYAT, JUNIAR RESNU
dc.date.accessioned2017-11-13T02:54:53Z
dc.date.available2017-11-13T02:54:53Z
dc.date.issued2017-08-16
dc.identifier.urihttp://repository.umy.ac.id/handle/123456789/15947
dc.descriptionThis research describes customer relations PDAM Batang district Conducting service communication activities useful to create satisfaction The customer as one of the ultimate goals in an effort to establish good relationship with customer. PDAMs carry out such activities include planning, implementation and evaluation phases. The research used is qualitative descriptive analysis of case study, With interview techniques as a means of data collection. The approach used is qualitative approach with in-depth interview collection With key informants as primary data and secondary data through interviews to customers and existing data on companies such as company profile. The result of the research shows that the customer relations of Perusahaan Daerah Air Minum Batang are only as supporting the work program that has been determined and create the company image in society. In fostering good relationships with customers through the services made company to the customer then there are customers who feel satisfied and not satisfied with the services provided by the company.en_US
dc.description.abstractPenelitian ini mendiskripsikan customer relations PDAM kabupaten Batang melakukan aktivitas komunikasi pelayanan yg berguna untuk menciptakan kepuasan pelanggan sebagai salah satu tujuan akhir dalam upaya menjalin hubungan baik dengan customer. PDAM menjalankan aktivitas tersebut meliputi tahapan perencanaan, pelaksanaan, dan evaluasi. Penelitian yang digunakan adalah kualitatif deskriptif analisis studi kasus, dengan teknik wawancara sebagai alat pengumpulan data. Pendekatan yang digunakan adalah pendekatan kualitatif dengan pengumpulan wawancara mendalam (indepth interview) dengan key informan sebagai data primer dan data sekundernya melalui wawancara kepada customer serta data-data yang ada pada perusahaan seperti company profile. Hasil penelitian menunjukkan bahwa customer relations Perusahaan Daerah Air Minum Batang hanya bersifat sebagai penunjang program kerja yang telah ditentukan dan menciptakan image perusahaan di masyarakat. Dalam membina hubungan baik dengan pelanggan melalui pelayanan yang dilakukan perusahaan terhadap customer maka ada pelanggan yang merasa puas dan tidak puas dengan pelayanan yang diberikan oleh perusahaan.en_US
dc.publisherFISIP UMYen_US
dc.subjectCustomer Relation, Customer, PDAM. Customer Relation, Customer, PDAMen_US
dc.titleAKTIVITAS CUSTOMER RELATIONS PERUSAHAAN DAERAH AIR MINUM BATANG TAHUN 2016en_US
dc.typeThesis SKR FISIP 614en_US


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record