Show simple item record

dc.contributor.advisorHUDIYANTO
dc.contributor.authorRHOHMAWATI, ENY
dc.date.accessioned2017-07-28T02:13:21Z
dc.date.available2017-07-28T02:13:21Z
dc.date.issued2017-01-21
dc.identifier.urihttp://repository.umy.ac.id/handle/123456789/12035
dc.descriptionThis study aims to determine both internal factors (strengths-weaknesses) and external factors (opportunities-threats) regarding the development of Lepo Tourism. These factors will be utilized to formulate a precise tourism development strategy for the development of the tourism as an effort to increase the revenue of communities surrounding Lepo Tourism. The formulation of the development of Lepo Tourism will be using SWOT analysis. Subjects in this study include tourists visiting Lepo Tourism. The result shows that the strengths and opportunities of Lepo Tourism are more dominant than the weaknesses and threats, thus the strategy that can be applied in the development of Lepo Tourism is the optimal utilization of both strengths and opportunities. Innovation of the tourism offers needs to be conducted in the development of Lepo Tourism, in order to prevent visitors boredom. Existing assets of nature potential in the tourism can be the basic assets in the development of Lepo Tourism. The existing assets of nature potential needs to be maintained due to the fact that the existing assets of nature potential are the greatest attraction in Lepo Tourism.en_US
dc.description.abstractPenelitian ini bertujuan untuk mengetahui faktor internal (kekuatan-kelemahan) dan faktor eksternal (peluang-ancaman) pengembanan objek wisata Lepo. Faktor-faktor tersebut akan digunakna untuk merumuskan strategi pengembangan objek wisata yang tepat untuk pengembangan objek wisata Lepo dalam upaya peningkatan pendapatan masyarakat sekitar. Perumusan strategi pengembangan objek wisata Lepo akan menggunakan analisis SWOT. Subjek dalam penelitian ini adalah wisatawan yang berkunjung ke objek wisata Lepo. Hasil penelitian menunjukkan bahwa kekuatan dan peluang pengembangan objek wisata Lepo lebih dominan daripada kelemahan dan ancaman, sehingga strategi yang dapat diterapkan dalam pengembangan objek wisata adalah pemanfaatan kekuatan dan peluang dengan sebaik-baiknya. Inovasi penawaran wisata perlu dilakukan dalam pengembangan objek wisata Lepo supaya pengunjung tidak merasa bosan. Modal potensi alam yang ada di objek wisata dapat menjadi modal dasar untuk pengembangan objek wisata Lepo. Potensi alam yang ada perlu dijaga karena potensi alam ini merupakan daya tarik terbesar di objek wisata Lepo.en_US
dc.publisherFE UMYen_US
dc.subjectFaktor Lingkungan Internal-Eksternal PengembanganObjek Wisata, Analisis SWOT,Strategi Pengembangan Objek Wisata. Environmental Factors Internal-External Development Heritage, SWOT Analysis, Strategy Development Heritageen_US
dc.titleSTRATEGI PENGEMBANGAN PARIWISATA SEBAGAI UPAYA PENINGKATAN PENDAPATAN MASYARAKATen_US
dc.title.alternative(STUDI KASUS OBYEK WISATA AIR TERJUN LEPO DI DESA DLINGO KECAMATAN DLINGO KABUPATEN BANTUL)en_US
dc.typeThesis SKR F E 443en_US


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record