Show simple item record

dc.contributor.authorSURIANINGSIH, FEBRIANI
dc.date.accessioned2019-12-05T05:49:19Z
dc.date.available2019-12-05T05:49:19Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://repository.umy.ac.id/handle/123456789/30773
dc.descriptionThis study aims to analyze and explain the influence of perceptions of product quality and word of mouth on wardah cosmetic purchasing decisions on female students at Muhammadiyah University of Yogyakarta. The object used in this study is Wardah Cosmetics. The subjects in this study were female students at Muhammadiyah University of Yogyakarta. In this study the sample used was 104 respondents with the method used was purposive sampling. The analytical tool used is Statistical Product and Service Solution (SPSS) software. The results of this study indicate that perceptions of product quality and word of mouth have a significant simultaneous effect on wardah cosmetic purchasing decisions on female students at Muhammadiyah University of Yogyakarta. Perception of product quality has a significant effect on wardah cosmetic purchasing decisions for female students at Muhammadiyah University of Yogyakarta. Word of Mouth has a significant effect on wardah cosmetic purchasing decisions for female students at Muhammadiyah University of Yogyakarta.en_US
dc.description.abstractPenelitian ini bertujuan untuk menganalisis dan menjelaskan pengaruh persepsi kualitas produk dan word of mouth terhadap keputusan pembelian kosmetik wardah pada mahasiswi di Universitas Muhammadiyah Yogyakarta. Objek yang digunakan dalam penelitian ini adalah Kosmetik Wardah. Subjek dalam penelitian ini adalah Mahasiswi di Universitas Muhammadiyah Yogyakarta. Dalam penelitian ini sempel yang digunakan berjumlah 104 responden dengan metode yang digunakan adalah purposive sampling. Alat analisis yang digunakan adalah software Statistical Product and Service Solution (SPSS). Hasil penelitian ini menujukan bahwa persepsi kualitas produk dan word of mouth berpengaruh signifikan secara simultan terhadap keputusan pembelian kosmetik wardah pada mahasiswi di Universitas Muhammadiyah Yogyakarta. Persepsi kualitas produk berpengaruh signifikan terhadap keputusan pembelian kosmetik wardah pada mahasiswi di Universitas Muhammadiyah Yogyakarta. Word of Mouth berpengaruh signifikan terhadap keputusan pembelian kosmetik wardah pada mahasiswi di Universitas Muhammadiyah Yogyakarta.en_US
dc.publisherFE UMYen_US
dc.subjectPERCEPTION OF PRODUCT QUALITYen_US
dc.subjectPERSEPSI KUALITAS PRODUKen_US
dc.subjectWORD OF MOUTHen_US
dc.subjectKEPUTUSAN PEMBELIANen_US
dc.subjectPURCHASING DECISIONen_US
dc.titlePENGARUH PERSEPSI KUALITAS PRODUK DAN WORD OF MOUTH TERHADAP KEPUTUSAN PEMBELIAN KOSMETIK WARDAH PADA MAHASISWI DI UNIVERSITAS MUHAMMADIYAH YOGYAKARTAen_US
dc.typeThesis SKR FE 483en_US


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record