Show simple item record

dc.contributor.advisorYAMIN, M. NURUL
dc.contributor.authorISTIQAMAH, MAR’ATUL
dc.date.accessioned2017-07-05T06:01:34Z
dc.date.available2017-07-05T06:01:34Z
dc.date.issued2017-05-12
dc.identifier.urihttp://repository.umy.ac.id/handle/123456789/11351
dc.descriptionThis study is related to communication strategy of radio streaming da’wah (case study Radio Muhammadiyah). The backgound of the study is since the presence of new media, which is the internet, opens a change for da’wah institution to expand Islamic da’wah and one of the big da’wah institutions is Radio Muhammadiyah which uses internet as the media for da’wah using streaming system; therefore, the researcher would like to discover the communication strategy radio streaming da’wah which is used by Radio Muhammadiyah. This study aims to describe communication strategy, to discover da’wah program, as well as the supporting and hindering factors of radio broadcast. This study used qualitative method with descriptive analysis. The data gethering was conducted with observation, interview, and documentation. The result of the study showed that: first, the communication strategies implemented were knowing the terget communication, arranging messages, determining method, knowing the role of communicator, and choosing the communication media which was using internet as the streaming media. Second, the programs broadcasted in Radio Muhammadiyah had da’wah content, such as Islamic study, Islamic information, and discussions releated to current issues. Third, the supporting and hindering problems in Radio Muhammadiyah broadcast could be categorized into two: human resources and technical problems.en_US
dc.description.abstractPenelitian ini berkaitan dengan Strategi Komunikasi Dakwah Radio Streaming (Studi Kasus : Radio Muhammadiyah). Latar belakang penelitian ini dikarenakan hadirnya media baru yang disebut dengan media internet sehingga hal ini menjadi peluang bagi lembaga dakwah untuk memperluas wilayah dakwah Islam, salah satu lembaga dakwah yang besar yang menggunakan media internet sebagai sarana dakwah yakni Radio Muhammadiyah dengan sistem streaming, oleh karena itu peneliti ingin mengetahui strategi komunikasi dakwah radio streaming yang digunakan oleh Radio Muhammadiyah. Tujuan penelitian ini adalah untuk mendeskripsikan strategi komunikasi, mengetahui program dakwah, seta faktor pendukung dan penghambat siaran Radio Muhammdiyah. Penelitian ini menggunakan metode kualitatif dengan analisis dekskriptif. Pengumpulan data dilakukan dengan cara observasi, wawancara, dan dokumentasi. Penelitian ini menghasilkan : Pertama, strategi komunikasi melalui faktor mengenal sasaran komuikasi, menyusun pesan, menetapkan metode, mengenal peranan komunikator, dan pemilihan media komunikasi dengan memanfaatkan jaringan internet sebagai media streaming. Kedua, program-program yang disiarkan RadioMuhammadiyah semuanya merupakan konten dakwah yaitu, kajian keislaman, informasi Islami, dan diskusi terkait isu-isu terkini. Ketiga, faktor pendukung dan penghambat siaran di RadioMuhammadiyah dapat diklarifikasi menjadi dua jenis, yaitu dari segi sumber daya manusia dan segi teknis.en_US
dc.publisherFAI UMYen_US
dc.subjectStrategi Komunikasi Dakwah, Radio Streaming. Da’wah communication strategy, radio streaming.en_US
dc.titleSTRATEGI KOMUNIKASI DAKWAH RADIO STREAMINGen_US
dc.title.alternative(STUDI KASUS : RADIO MUHAMMADIYAH)en_US
dc.typeThesis SKR FAI 147en_US


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record