Show simple item record

dc.contributor.advisorQAMARI, IKA NURUL
dc.contributor.authorNURMAJID, SYAFIRA LUSITA
dc.date.accessioned2017-07-21T06:25:37Z
dc.date.available2017-07-21T06:25:37Z
dc.date.issued2017-04-25
dc.identifier.urihttp://repository.umy.ac.id/handle/123456789/11682
dc.descriptionThis research aimed to assist improving the service quality in Kopma UNY Core. This research received 100 quetionaires with the participant responses that could be treated. The analysis instrument used Importance Performance Analysis (IPA) and House of Quality (HoQ). Based on the analysis result using IPA method, six attributes of the service quality that are in the critical category and it should be overcomed. Those attributes include the completeness of the product for sale, the employees are able to give service, the employees give quick response to help the consumer to seek the product, the fast service of the cashier when there are many customers, the quality guaranty of the product, the replacement guaranty for the damaged product. The recommendation based on the prominent priority that needs to be improved and developed using QFD method is the completeness of the product for sale which is 20,832 or 23%. However, the technical response that should be considered as most important by Kopma UNY Core is data collection and arrangement of the product.en_US
dc.description.abstractPenelitain ini bertujuan untuk membantu meningkatkan kualitas pelayanan yang ada pada Kopma UNY Core. Pada penelitian ini diperoleh 100 kuesioner dengan respon pelanggan yang dapat diolah. Alat analisis yang digunakan adalah Importance Performance Analysis (IPA) dan House of Quality (HoQ).Berdasarkan hasil analisis menggunakan metode IPA terdapat 6 atribut kualitas pelayanan yang masuk dalam kategori kritis dan harus diperbaiki, atribut tersebuat adalah kelengkapan produk yang dijual, karyawan mampu memberikan pelayanan, Karyawan cepat tanggap dalam membantu konsumen mencari produk, Pelayan kasir yang cepat, terutama jika pelanggan terlalu banyak, Produk terjamin kualitasnya, Jaminan penggantian produk jika ditemukan produk cacat/rusak. Rekomendasi berdasarkan prioritas utama yang perlu ditingkatkan dan dikembangkan terlebih dahulu berdasarkan metode QFD adalah kelengkapan produk yang dijual dengan nilai sebesar 20,832 atau 23%. Sedangkan respon teknis yang harus diutamakan oleh Kopma UNY Core adalah pendataan dan penataan produk.en_US
dc.publisherFE UMYen_US
dc.subjectKualitas Pelayanan, Importance Performance Analysis (IPA) dan Quality Function Deployment (QFD). the service quality, Importance Performance Analysis (IPA)andQuality Function Deployment (QFD).en_US
dc.titlePENDEKATAN METODE QUALITY FUNCTION DEPLOYMENT (QFD) UNTUK MENINGKATKAN KUALITAS PELAYANANen_US
dc.title.alternative(STUDI EMPIRIS PADA KOPMA UNY CORE)en_US
dc.typeThesis SKR F E 408en_US


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record