Browsing Faculty of Language by Title
Now showing items 273-292 of 629
-
KORELASI ANTARA PENGUASAAN KOSAKATA BAHASA JEPANG TERHADAP KEMAMPUAN BERBICARA BAHASA JEPANG
(FAKULTAS PENDIDIKAN BAHASA UNIVERSITAS MUHAMMADIYAH YOGYAKARTA, 2019-10-21)This study aims to determine whether there is a correlation between mastering Japanese vocabulary to the ability to speak Japanese in second grade students of University of Muhammadiyah Yogyakarta and aims to determine the ... -
KORELASI ANTARA PENGUASAAN POLA KALIMAT BAHASA JEPANG TINGKAT MENENGAH DENGAN KEMAMPUAN BERBICARA BAHASA JEPANG TINGKAT MENENGAH
(FPB UMY, 2019-10-18)本研究の目的は、ジョグジャカルタムハンマディヤ大学の日本語教育学科の 学習者の 2 年生において、日本語の中級文型の習熟度及び日本語の中級話す能力の 間に相関関係があるかどうかを判断することである。 使用される研究方法は、2 つの研究変数間の関係を見つけることである相関 法である。本研究のサンプルは、2018/2019 年度のジョグジャカルタムハンマディ ヤ大学の日本語教育学科の学習者の 2 年生で、最大 42 人である。使用した研究道具 ... -
KORELASI ANTARA PERSEPSI PEMBELAJAR TERHADAP GROUP PROJECT WORK DAN HASIL BELAJAR DALAM MATA KULIAH CHUJOKYU DOKKAI
(FAKULTAS PENDIDIKAN BAHASA UNIVERSITAS MUHAMMADIYAH YOGYAKARTA, 2019-07-10)The purpose of this study is to determine the perception of Japanese language learner’s on Group Project Work, learning result of Chujokyu Dokkai and the correlations between learner’s perception of Group Project Work with ... -
KORELASI KEMAMPUAN MENYIMAK DENGAN KEMAMPUAN BERBICARA
(FAKULTAS PENDIDIKAN BAHASA UNIVERSITAS MUHAMMADIYAH YOGYAKARTA, 2018-08-10)This research about correlation of listening ability with speaking ability. The purpose of this research is to know the ability of listening and speaking ability as well as to find the correlation of listening with speaking ... -
KORELASI KESIAPAN BELAJAR DENGAN HASIL BELAJAR KAIWA NYUMON
(FAKULTAS PENDIDIKAN BAHASA UNIVERSITAS MUHAMMADIYAH YOGYAKARTA, 2017-05-12)Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui kesiapan belajar, hasil belajar Kaiwa Nyumon, dan korelasi antara kesiapan belajar dengan hasil belajar Kaiwa Nyumon pada mahasiswa tingkat I Program Studi Pendidikan Bahasa Jepang ... -
KORELASI KESIAPAN BELAJAR MANDIRI PEMBELAJAR BAHASA JEPANG DENGAN HASIL BELAJAR SHOCHUKYU KAIWA
(FAKULTAS PENDIDIKAN BAHASA UNIVERSITAS MUHAMMADIYAH YOGYAKARTA, 2018-12-10)The study aims to determine the correlation of self-directed learning readiness with learning result of Shochukyu Kaiwa because readiness is one of the supporting factors for learning result of an individual. The study ... -
KORELASI METODE STUDENT CENTERED LEARNING BERBASIS SMALL GROUP DISCUSSION DENGAN HASIL BELAJAR MAHASISWA PADA MATA KULIAH JITSUYO DOKKAI
(FAKULTAS PENDIDIKAN BAHASA UNIVERSITAS MUHAMMADIYAH YOGYAKARTA, 2018-08-10)The method of Student Centered Learning based on small group discussion has been implemented in the Jitsuyo Dokkai course on period 2016/2017. The purpose of this study is to determine the relationship between the method ... -
KORELASI MINAT MEMILIH PROGRAM STUDI PENDIDIKAN BAHASA JEPANG DENGAN HASIL BELAJAR MAHASISWA TINGKAT II UNIVERSITAS MUHAMMADIYAH YOGYAKARTA
(FAKULTAS PENDIDIKAN BAHASA UNIVERSITAS MUHAMMADIYAH YOGYAKARTA, 2018-05-18)Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui ada atau tidaknya korelasi minat memilih Program Studi Pendidikan Bahasa Jepang dengan hasil belajar mahasiswa tingkat II Universitas Muhammadiyah Yogyakarta tahun ajaran 2017/2018. ... -
KORELASI MINAT MENDENGARKAN LAGU JEPANG DENGAN HASIL BELAJAR CHUUJOUKYUU CHOUKAI
(FAKULTAS PENDIDIKAN BAHASA UNIVERSITAS MUHAMMADIYAH YOGYAKARTA, 2018-08-10)This study aimed to research about (1) the interest of listening to Japanese song, (2) the learning outcomes of Chuujoukyuu Choukai, (3) the effects of the interest on listening to Japanese song with the learning of ... -
KORELASI MOTIVASI BELAJAR BAHASA JEPANG TEHADAP HASIL BELAJAR BAHASA JEPANG SISWA KELAS X IPS SMAN 7 YOGYAKARTA TAHUN AJARAN 2016/2017
(FAKULTAS PENDIDIKAN BAHASA UNIVERSITAS MUHAMMADIYAH YOGYAKARTA, 2017-12-19)Ada berbagai faktor yang mempengaruhi keberhasilan siswa dalam pembelajaran. Motivasi merupakan hal yang sering dipandang menjadi faktor dominan. Meski demikian harus diakui bahwa faktor kecerdasan dan bakat merupakan modal ... -
KORELASI PERSEPSI PEMBELAJAR TERHADAP PENGAJAR NATIVE JEPANG DENGAN HASIL BELAJAR
(FAKULTAS PENDIDIKAN BAHASA UNIVERSITAS MUHAMMADIYAH YOGYAKARTA, 2019-07)This study aims to determine whether there is a correlation, between the perceptions of Japanese Language Education students at Muhammadiyah Yogyakarta University towards native speakers and learning outcomes. This study ... -
KORELASI PERSEPSI PEMBELAJAR TERHADAP PENGGUNAAN MAINICHI KIKITORI DENGAN HASIL BELAJAR DALAM MATA KULIAH CHUJOKYU CHOUKAI
(FAKULTAS PENDIDIKAN BAHASA UNIVERSITAS MUHAMMADIYAH YOGYAKARTA, 2019-07-10)The purpose of this research is to determine wether or not there is a9 correlation between the learners perceptions on the use of Mainichi kikitori and learning outcomes in the chujokyu choukai course. This research is a ... -
KORELASI SKOR UJI KOMPETENSI JITSUYO DOKKAI DENGAN SKOR MATA UJI DOKKAI DALAM NIHONGO NORYOKU SHIKEN N3
(FAKULTAS PENDIDIKAN BAHASA UNIVERSITAS MUHAMMADIYAH YOGYAKARTA, 2017-11-17)Penelitian ini mengenai hubungan antara skor uji kompetensi Jitsuyo Dokkai dengan skor mata uji Dokkai dalam Nihongo Noryoku Shiken N3. Tujuan dari penelitian ini untuk mengetahui apakah terdapat hubungan antara hasil ... -
KORELASIANTARAKEBIASAANMEMBACATEKS BAHASAJEPANGDENGANKEMAMPUAN MENULISESSEISAKUBUN
(FPB UMY, 2019)This research aims to find out: (1) level of reading habits in Japanese text (2) level of writing skills in Essei Sakubun (3) level of correlation between habit of Japanese text reading habit and writing skill in Essei ... -
LEARNING STRATEGIES OF SPECIAL NEEDS STUDENTS AT GRADE SEVEN IN LEARNING ENGLISH LANGUAGE AT SCHOOL FOR SPECIAL NEED SLB/B N 1 KASIHAN BANTUL
(FAKULTAS PENDIDIKAN BAHASA UNIVERSITAS MUHAMMADIYAH YOGYAKARTA, 2015-05-12)This research aims at investigating learning strategies of special needs Students at Grade Seven in learning english language at School for Special Need SLB/B N 1 Kasihan Bantul. Besides, this research also attempts ... -
LECTURERS’ STRATEGIES TO ENCOURAGE STUDENTS TO SPEAK ENGLISH AT ENGLISH EDUCATION DEPARTMENT OF UNIVERSITAS MUHAMMADIYAH YOGYAKARTA
(FPB UMY, 2016-08-29)In learning English as a foreign language, English Education Department Universitas Muhammadiyah Yogyakarta lecturers are favored to encourage students to master four skills namely listening, speaking, reading and writing. ... -
THE LEVEL OF ANXIETY IN FOREIGN LANGUAGE LEARNING AMONG FIRST YEAR STUDENTS IN AN ENGLISH LANGUAGE EDUCATION DEPARTMENT
(FACULTY OF LANGUAGE EDUCATION MUHAMMADIYAH UNIVERSITY OF YOGYAKARTA, 2019-08-16)One obstacle that students possibly have in learning English is anxiety. Anxiety could interfere with students in learning English and it make the uncomfortable feeling for students in learning English language process. ... -
LEVELS OF EFL READING ANXIETY AMONG ENGLISH MAJOR STUDENTS IN EARLY YEAR AT PRIVATE UNIVERSITY IN YOGYAKARTA
(FAKULTAS PENDIDIKAN BAHASA UNIVERSITAS MUHAMMADIYAH YOGYAKARTA, 2019-09-18)Reading comprehension is the act of understanding what we are reading. Reading comprehension is one of the pillars of the act of reading. When we read a text, we engage in a complex array of cognitive processes. In the ... -
THE LINGUISTIC PROBLEMS FACED BY ENGLISH EDUCATION DEPARTMENT STUDENTS IN TRANSLATING TEXT
(FACULTY OF LANGUAGE EDUCATION UNIVERSITAS MUHAMMADIYAH YOGYAKARTA, 2019-03-25)In translating, the translators face many problem and one of them deals with linguistic problem. This research was conducted in a study of the linguistic problems faced by English Education Department students in translating ... -
MAKNA IDIOM DALAM BAHASA JEPANG YANG TERBENTUK DARI KATA KUCHI PADA BUKU IDIOM BAHASA JEPANG KARYA GARRISON DAN KANYOUKU JITEN
(FAKULTAS PENDIDIKAN BAHASA UNIVERSITAS MUHAMMADIYAH YOGYAKARTA, 2017-12-12)慣用句や表現は、コミュニケーションに広く使われている。たとえば、多くの日本人は、文章や日常会話で慣用句を使用している。慣用句と呼ばれる日本語の慣用句は、二つの単語全体の意味は、彼が特別な意味を表現していること以上の組み合わせである。日本語では、四肢を指す慣用句が豊富に見られる。例えば、口単語を使用してイディオム。口だけで味の感覚として解釈されていない、それが言葉としてである可能性がある。そこで、筆者は、単語の意味の慣用と語彙的な意味での ...